Alla inlägg under juni 2010

Av Madeleine - 29 juni 2010 16:44

Tjena vad varmt det är!* Andra dagen på jobbet idag, och det var bastuartat, som vanligt. Ventilationen är inte som den borde vara. Inte finns det nånting att göra heller, igår på morgonen gick pappa med 4 svansar efter sig innan han kom på nått vi kunde göra. Trevligt att tjäna pengar på att inte göra något, tycker jag. 


Jag ska i eftermiddag/kväll vara huslig och laga mat och göra kräm, så att vi överlever morgondagen. 





*Jag klagar inte, jag konstaterar!

Av Madeleine - 27 juni 2010 19:32

Idag har jag suttit i soffan hela dagen; ätit godis, tittat på tv och redigerat bilder. Jag vill jättegärna ut och resa just nu och jag har suttit och kollat igenom bildmappen från när Skolmusikkåren var i Italien 2008. Resesuget blev ju inte direkt bättre av det kan jag säga.. 


Imorgon börjar jobbet och håller på i 8 veckor framöver, sen ska jag fanimej åka nånstans!

Av Madeleine - 26 juni 2010 22:38

Idag har jag varit duktig och tvättat en massa, bland annat kläderna jag hade med mig till Kroatien. Inte för att skryta, men jag är grym på att tvätta. Dock blev min uniformsskjorta rosa när jag la den i klorinbadet.. Blev lite rädd, men det rosa försvann och nu är den ljusgul istället, och det var den ju innan jag blötlade den, så jag låter den ligga i blöt över natten och hoppas på den bästa. Jag tror den blev rosa på grund av att det fanns tvålrester kvar på den. Man ska nämligen inte använda klorin tillsammans med annat tvättmedel. Varsågod, kvällens husmorstips!


Nu tror jag att jag ska se på en liten film, men jag har inte riktigt bestämt mig för vilken än. Antingen blir det The Phantom of the Opera eller så blir det Fight Club. Gråtagråtagråta eller dregeldregeldregel, det är frågan.

Av Madeleine - 26 juni 2010 17:52

Fyfan, trodde nyss att jag förstört foten för resten av sommaren. Jag trampade snett ute i trädgården och bara föll ihop i smärtor. Riktigt läskigt faktiskt, men så fort jag började röra på foten gjorde det inte alls ont. Tur det, för kul att jobba 8 veckor i stålhätta, med stukad fot? Ajaj, säger jag bara, och nu ska jag ut och röra lite mer på mig och foten innan det börjar göra ont igen.

Av Madeleine - 25 juni 2010 19:14

Emma och jag var ju och åt lite glass igår och här är några bilder.


  


  


  

  

  

Av Madeleine - 25 juni 2010 12:29

Idag är det midsommarafton. Jag ska äta färskpotatis och bacon, det är min midsommar det, och efter maten blir det Polustus i Grytgöl. Fint. 

Ikväll ska jag äta mina popcorn som jag köpte i tisdags för att jag blev sugen på det på bussen. Jag kanske äter lite av mina 900 gram vingummi också.

Nu ska jag stryka min klänning, man måste ha klänning på midsommar, hur kallt och regnigt det än är.

Yes

Av Madeleine - 24 juni 2010 23:09

"Vem är den lilla, blonda killen som är med på så många bilder?"


Haha!


  

Av Madeleine - 24 juni 2010 17:34

Aah, shit pommes vad mätt jag är. Vi tog måltiderna i omvänd ordning och åkte till Sörping först för lite glass, och sen åkte vi till Max och åt gottit efter det. Det var nice. 

På vägen hem stannade jag och köpte snyggaste jordgubbarna ever, dyra var dom dock - 50:-/litern. Men är det midsommar så är det! Får se vad det blir imorgon, kanske kan få med familjen till Polustus eller nått, det vore ju fint.


Nu ska jag avlida lite så att maten lägger sig.

Ovido - Quiz & Flashcards