Alla inlägg under oktober 2009

Av Madeleine - 27 oktober 2009 19:26

Gaaah vad godismätt jag är! Jag har hur många gånger som helst sagt att jag ska sluta äta godis, men det blir aldrig av. Sämst.


Har ägnat de närmaste 15 minuterna åt att värva min lillasyster till musikgymnasiet. Först lät hon lite tveksam, men nu har jag luckrat upp henne lite tror jag. Jag ska tjata på henne om att prata med hennes lärare om stycken hit och musikteori dit. Kom till Musikgymnasiet, dissa Rytmus!

Av Madeleine - 27 oktober 2009 17:58

Jag äter godis, det är fruuuuuktansvääärt gott, fast jag börjar få lite ont i magen - inte kul!

Jag har inte gjort nått av det jag skrev att jag skulle göra förut. Eller jo, bil har jag ju kört, det gick bra. Yes!

Men inget städat rum... Ska fylla några tvättmaskiner sen så att jag har lite ur vägen, resten tar jag imorgon innan jag åker in till stan, om jag hinner. Det blir bra.

-

Av Madeleine - 27 oktober 2009 14:43

 


Jag gillar den här. Jag tittade inte ens i sökaren, jag bara höll som jag trodde skulle bli bra och fyrade av. Det funkar ibland.

Av Madeleine - 27 oktober 2009 13:21

Det är lov nu! Förra veckan gick så fort även fast det var så mycket som skulle göras. Det är skönt när det blir så.

Fredagen var typ dagen med stort D, Bamu-uppspel, roller, ettornas familjekonsert, paaartey i Lindö. Lite snabbt om allt: uppspelet gick jättebra, jag kom ihåg all text men blev extremt anfådd; vi fick rollerna, flest huvudroller gick till musik (såklart), jag spelar Babette Pertier aka Petite, undrar om det finns nån baktanke med det?; tyvärr tycker jag inte ettornas konsert var nån höjdare, inget stack ut, inget var jättebra. Dessutom gjorde dom mycket som vi gjorde i ettan. Menmen, vi kan skylla på lokalen; mycket trevlig fest, lite mycket alkolhol en stund bara och något för höga klackar, kanske..


Idag har jag kört bil med far min, och om några timmar ska jag köra med Björn - han är rooliig. När jag kommer hem ska jag städa, det behövs verkligen! Har inte städat ordentligt sen 23 december, alltså för snart ett år sen. Det känns lite skamligt..


Imorgon ska jag till stan och hämta några böcker jag glömde i skåpet. Det är väldigt smidigt när skolan är öppen på lovet, fast samtidigt lite dåligt för då kan man inte skylla på att man glömde böckerna... Men ändå..

Nu ska jag fota hösten.

Av Madeleine - 20 oktober 2009 22:07

Jag fastnade framför datorn och har inte pluggat nått sen jag skrev sist. Det här går sämst, jag skulle ju gå och lägga mig efter House. Får väl ta med mig böckerna upp i sängen..

Av Madeleine - 20 oktober 2009 19:51

Lena, I'm your copycat! Mjaaaaaaou! :D


Onsdag: Ensembleuppspel, dans?, plugga Bamu-texter, göra trollsvans, plugga gemu.


Torsdag: Gemutenta, möte "Designgruppen", konsert - symfoniorkestern.


Fredag: Visa klassen våra förslag, Bamu - uppspel, träffa barnen, få reda på rollerna till musikalen (!), partyparty i Lindö.


Lördag: Åka till Stockholm och se Cats!


Söndag: Slappna av!



Av Madeleine - 20 oktober 2009 19:47

Nu känner jag mig jätteaktiv och måste blogga om allt jag gör.


Jag dricker té. Hejdå.


Nejvars, men té dricker jag. Har gjort en paus i religionspluggandet och skrivit ett gulligt och frågvist mail till Östgötatrafiken om de nya resekorten. Hoppas jag får svar snart, jag tror jag måste införskaffa ett fritidskort inom kort..


Jag vill jättegärna gå ut och fota, men jag har aldrig tid! Alltid är det nått som ska pluggas på eller nått som måste fixas. Det får bli på lovet helt enkelt.

Av Madeleine - 20 oktober 2009 18:29

Sämst dag idag, till och med sämre än igår när det var som sämst. Först ville jag inte åka in alls, men sen gjorde jag det i alla fall, fast jag låg i den sköna soffan istället för att gå på naturkunskapen och religionen. Jag tyade inte.. Men jag gick på svenskan och på lite av engelskan, och gjorde det jag skulle så det är är ju bra. Fast jag åt yoghurt till lunch.. Och jag dissar min dagliga rutin om promenad. Men det är som Blondinbella säger, man ska inte träna när man inte tycker att det är roligt, och idag är verkligen ingen rolig dag!

Lite roligt är dock att det är sista veckan innan lovet, jag ska gå på Cats på lördag, jag har köpt nya byxor, det är ferre på fredag, då får vi även reda på rollerna till musikalen och så har ettorna familjekonsert. Världens längsta och sämsta mening, men det struntar jag fullständigt i, jag behöver glada saker att se fram emot!


Nu ska jag avsluta med nått mer glatt.. Typ.. Ljus, té, knäckebröd. Och pappas äppelmos.

Ovido - Quiz & Flashcards