Alla inlägg under februari 2009

Av Madeleine - 28 februari 2009 22:40

Är snart klar med min andra portion frozen yoghurt för dagen - syndigt gott!

Idag har jag läst klart min Temeraire-bok, och gått en långlång promenad med hunden. Imorgon är det spelning som gäller, känns som att jag borde ha kollat uniformen.. eh..

Av Madeleine - 28 februari 2009 22:36

Idag har sötaste Maria namnsdag!


1986: Olof Palme mördas.


Födda:

Arne Weise, Colin Nutley.


Avlidna:

Olof Palme.

Av Madeleine - 27 februari 2009 22:01

Lille Lage har namnsdag idag.


Födda:

Brasse Brännström, Josh Groban.


Avlidna:

Louis Vuitton.

Av Madeleine - 26 februari 2009 23:37

Torgny och Torkel.


Födda:

Levi Strauss, Buffalo Bill, Johnny Cash, Michael Bolton, Linda Lampenius, Max Martin.


Avlidna:

Nej. 

Av Madeleine - 25 februari 2009 20:01

Idag har Sigvard och Sivert namnsdag.


Födda:

Tomas Ledin, Danny Saucedo.


Avlidna:

Louis de Geer (af Finspång) d.y

Av Madeleine - 24 februari 2009 21:01

Idag har Mattias och Mats namnsdag, det är Estlands nationaldag. Det är även skottdagen.


1908: Stora Teatern i Norrköping invigs.

1933: Bildas riksförbundet för sexuell upplysning, RFSU, i Stockholm.

1992: ger Riksbanken ut en ny sedel med valören 20 kronor, med ett porträtt av Selma Lagerlöf på framsidan. På baksidan flyger gåsen Akka med Nils Holgersson över det skånska landskapet.

 2009: Kronsprinsessan Victoria förlovar sig med Daniel Westling.


Födda:

Nils-Petter Sundgren.


Avlidna:

Näh. 




Av Madeleine - 24 februari 2009 19:02

Jag har fått ett rejält sug efter kött. Ett riktigt såsbarn är jag. Ge mig kött, sås och potatis och jag är nöjd. Nu är jag inte nöjd...


-.-

Av Madeleine - 24 februari 2009 06:34

Jag har en blåsa på tungan, och jag hatar tisdagar. Fett ovärd dag..

Jag ska åka hem tidigt och sova, och göra imp-läxan.

Ovido - Quiz & Flashcards