Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Madeleine - 1 februari 2009 15:23

Jag har fruktansvärt, fruktansvärt tråkigt! Jag har försökt göra matte, men jag har kommit till såna tal jag behöver fråga läraren om så det gick inte bra. Borde göra samhäll, men jag har inte boken med mig. Även nutida konst, men ämnet är så jävla flum så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Städa? Tvätta? Spela? Sjunga? Jag orkar inte!!

Av Madeleine - 1 februari 2009 15:16

Ny månad! Max och Maximilian har namnsdag.


1896: Operan La Bohème, av Giacomo Puccini, har urpremiär i Turin.

1982: Late Night with David Letterman startar i amerikansk TV på NBC. Sedan 30 augusti 1993 sänds Lettermans talkshow på CBS under namnet The Late Show with David Letterman.

1987: Patrik Sjöberg sätter världsrekord i höjdhopp inomhus med 2,42.

1991: ZTV inleder sina sändningar som ett programblock med musikvideor i både TV3 och TV4.

2003: Rymdfärjan Columbia exploderar över Texas och de sju astronauterna omkommer.


Födda:

Boris Jeltsin, Clark Olofsson, Petra Nielsen, Lisa Marie Presley, Tommy Salo.


Avlidna:

Buster Keaton.


Ovido - Quiz & Flashcards