Alla inlägg under september 2009

Av Madeleine - 30 september 2009 22:28

Min skola är bra. Lärarna på min skola är bra. Efter diverse tråkigheter med en viss person står dom helt på den drabbades sida. Det är fint, att dom bryr sig så mycket som dom gör. Att dom visar sitt stöd.

Jag tror att på en del skolor bryr sig lärarna inte ett dugg. Eleverna är bara en del av arbetet, utan att man tar in och bryr sig om vad som händer utanför skolan. Jag skulle inte vilja gå på en sån skola.


Min skola är väldigt intim. Ibland är det jobbigt att alla vet allt, men det är skönt att veta att det alltid finns någon där. Nån som bryr sig. Det är fint.

Av Madeleine - 29 september 2009 20:57

 


Åhwåhwåhw <3



!

Av Madeleine - 29 september 2009 19:22

bloglovin

Av Madeleine - 29 september 2009 19:02

Jag är konstant hungrig, det är jättejobbigt när man räknar kalorier. Fast egentligen är jag nog bara sugen, fast det sätter sig i magen. Dålig stil säger jag bara, dålig stil.

Av Madeleine - 29 september 2009 13:33

Jag har diskat. Förjävla mycket! Jag känner mig duktig, och lite förbannad på alla som bara ställer ifrån sig disk i elevrummet. Dålig stil.


Om 40 minuter ska jag åka hem, tänkte jag skulle gå till banken och körskolan. Det ryktas att Ben&Jerrys finns på B-hallen också, jag kanske unnar mig nått gott.

Av Madeleine - 28 september 2009 23:07

Jag gick en 40-minutare efter Matakuten. Det var skönt, fram tills det började regna. Och blåsa. Självklart ignorerade jag dessutom min magkänsla om att jag borde ha tagit jackan.. I alla fall, uppfriskande och skönt! Bli inte förvånad om jag vaknar med frossa, feber och halsont imorgon. Ehe.

Nu blir det lite naturkunskap, om jag orkar. Det ämnet får ta stryk märker jag. Nisse är tråkig och dålig! Om han fortsätter med muntliga läxförhör borde han kölhalas, långsamt. Det finns faktisk dom som har svårt med det, jag till exempel. Bu.

-

Av Madeleine - 28 september 2009 20:41

Superfail på både promenaden och naturkunskapen! Men man kan ju inte missa Idol, fast jag vet att jag kommer sitta och kolla på repriserna på lördag och söndag ändå..

Sitter och stör mig på ljudvolymen i programmet lite, det är sådär som det kan bli när det är reklam. Det där som David Swärd förklarade så fint men som inte riktigt förstod/lyssnade på.. Störigt!

Av Madeleine - 28 september 2009 18:27

Hohoho! Skrolla längst ner på sidan så finns det en gästbok där. Coolt huh?! :D

Annars då; jag har stillat mitt vaniljbulle/krämbullebegär (det är visst samma sak?) och så har jag köpt ett till minneskort. Fint. Halvars har dessutom reat ut glass. Jag är mätt.

Om en timme eller så blir det promenad och sen naturkunskap för hela slanten.


Edit: Fast nu blev det ont om tid, promenad på en halvtimme innan Idol går ju inte, och efter Idol kommer Matakuten. Fan då, det blir sen promenad alltså..

Ovido - Quiz & Flashcards