Alla inlägg under april 2009

Av Madeleine - 30 april 2009 16:42

Nederländernas nationaldag samt Valborgsmässoafton. Mariana har namnsdag.


1945: Adolf Hitler och hans nyblivna hustru Eva Braun begår självmord i bunkern under Rikskansliet i Berlin.

1982: Riksdagen beslutar att Svenska flaggans dag fr.o.m 1983 blir officiell nationaldag.


Födda:

Carl XVI Gustaf, Sven Nordqvist, Lars von Trier, Akon, Kirsten Dunst.


Avlidna:

Richard Scarry.

Av Madeleine - 29 april 2009 12:23

Tyko har namnsdag idag.


1429: Franska styrkor, ledda av Jeanne d'Arc, intar Orléans.

1770: James Cook anländer till Botany Bay i Australien.


Födda:

Duke Ellington, Jerry Seinfeldt, Michelle Pfeiffer, Tintin Anderzon, Uma Thurman, Fredrik Kempe, Fares Fares.


Avlidna:

Alfred Hitchcock. 

Av Madeleine - 28 april 2009 21:17

Ture och Tyra har namnsdag.


Födda:

Saddam Hussein, Jay Leno, Penélope Cruz, Jessica Alba. 


Avlidna:

Nä.

Av Madeleine - 27 april 2009 17:21

När klockan ringde imorse kunde jag knappt öppna ögonen så jag låg kvar i sängen till 12. Det var skönt och välbehövligt, om jag hade tvingat mig upp och åkt in till skolan hade alla fått stå ut Grin-Olle-ungjäveln, och det är ju aldrig kul?

När jag skulle hämta posten slog en vägg av värme emot mig när jag gick ut. Jag var verkligen inte beredd på att det skulle vara så varmt, det var ju mulet! Gick med vovven sen också, det var skönt. Vi klättrade i berg och badade i bäcken. Eller han iaf, jag plockade vitsippor. Jag vill ha en parfym med vitsippedoft, finns det? 

Jag blev iaf väldigt badsugen när han plaskade omkring, men jag har ingen att bada med..


Imorgon är det nationella prov i engelska b, jag har inga papper eller nånting hemma. Men det går nog bra, "writing" är ju inte så svårt. 


Har suttit och kollar på språkresor. Jag vill jättegärna åka ifrån den här skithålan till typ Usa eller nått varmt land. Samtidigt vill jag avsluta gymnasiet, det blir så jobbigt annars. Det får bli efter studenten!


Av Madeleine - 27 april 2009 17:14

Sierra Leone, Togo samt Sydafrika har nationaldag idag.

Namnsdag för Engelbrekt.


1900: Staden Kiruna grundas.

2006: Bygget med Freedom Tower börjar som ska stå där World Trade Center stod förut.


Födda:

Lassa Brandeby.


Avlidna:

Sven Jerring.

Av Madeleine - 26 april 2009 19:01

Det är inte bra att vara så trött att man nästan börjar gråta för att man inte hittar en toffel.. Jag har varit uppe sen 05.20 och har spelat sen 06.45:isch Marscherat dessutom, det tar på krafterna. På eftermiddagen var det konsert med Musiksällskapet också så det blev extra jobbigt idag. Men jag var fett bra, för att aldrig har spelat vissa stycken innan. Jäh, på mig!

Nu ska jag somna lite i fotöljen framför LA Ink. 

Av Madeleine - 26 april 2009 17:10

Tanzanias nationaldag, Teresia och Terese's namnsdag.


1986: Reaktorolycka vid kärnkraftverket i Tjernobyl, Ukraina (i dåvarande Sovjetunionen).


Födda: 

Jan Rippe, Johan Anderblad.


Avlidna:

Daniel Defoe, Count Basie.

Av Madeleine - 25 april 2009 23:12

Idag har jag haft på mig min fina Soran-tröja! Bild kanske kommer.. Värsta slappdagen idag, och härlig sommarvärme. Gick runt sjön med hunden min. Det var nice, men riktigt varmt på sina ställen. Kvällen har ägnats åt Robinson (det där programmet blir ju bara sjukare och sjukare) och lite flöjtspel. Imorgon är det vårrevelj och jag ska gå upp 05.20 Hoppas det är samma väder som idag och inte som min första revelj (för 6 år sen) då det spöregnade! Dessutom så ska vi tydligen ha konsert med Musiksällskapet imorgon eftermiddag. Tack så jävla mkt känner jag, och jag ångrar starkt att jag gick med på att vara stand-in för den mamma-lediga flöjtisten. Jag har inte tid! Jag har varit där 2 ggr.. Pöh.


Aja, vi får ju köttbulle- och rostbiffmackor PLUS tårta imorgon så jag överlever nog. 

Ovido - Quiz & Flashcards