Alla inlägg under april 2009

Av Madeleine - 20 april 2009 22:46

Jag är så jäkla glad! Igår kväll/natt var riktigt jobbig, det var inte långt ifrån bryt. Och ändå vet jag inte riktigt varför heller, det är det som är så mystiskt. Jag antar att min fina brud Ämmäh kan ha viss påverkan, men samtidigt så är det ju inte bara det, det kan inte vara det!

Men nog om det, jag fick viss tröst via msn och ipod och det är ju bra. Somnade dock efter tre nångång, vilket resulterade i en ganska så trött tös imorse, jag gick upp 6.30.. 

Skolan var väl inget att hurra för, har endast haft lektioner på DeGeer, vilket iof var ganska skönt. 2 st mattelektioner, jag var fett duktig! Efter onsdag ska jag ta tag i matten så att jag kan få mitt g, jag har ingen lust med s.k sommarskola.. Pöh!


Åter till det roliga då! Jag har fått hem mitt paket från hm, och allt satt så jävla bra! Jag tror aldrig att jag har varit med om det förut, speciellt inte från postorder. Snart kommer nästa paket också, innehållandes en skjorta och ett par haremsbyxor. 


Dagens frisyr: Mössa pga stressig morgon.

Dagens låt: Don't give up (you are loved).

Dagens färg: Rosa! Som mina nya mysbyxor.

Dagens vill-ha: Nya solglasögon.

Av Madeleine - 20 april 2009 00:34

Jag är jättedeprimerad just nu, det är lite jobbigt. Men Alexander är gullig på msn iaf. Skolan är äckligt påfrestande just nu och jag skulle bara vilja komma bort härifrån den här förbannade skiten.

Suck.

Av Madeleine - 20 april 2009 00:28

Amalia och Amelies namnsdag.


1907: De första majblommorna börjar säljas. Pengarna går till kampen mot tbc.

1999: Columbine-massakern i USA: De två tonåringarna Eric Harris och Dylan Klebold skjuter ihjäl 13 och sårar 23 skolkamrater och lärare på Columbine High School i Littleton, Colorado.


Födda:

Muhammed, Adolf Hitler, Björn Skifs, Carmen Electra, Blümchen, Erik Segerstedt. 


Avlidna:

Nej.

Av Madeleine - 19 april 2009 11:58

Idag har Ola och Olaus namnsdag.


1987: Simpsons gör TV-debut i form av kortfilmer i The Tracey Ullman Show. Inslagen har senare fått namnet "The Simpsons shorts".


Födda:

Tim Curry, Kate Hudson.


Avlidna:

Olaus Petri, Charles Darwin.

Av Madeleine - 19 april 2009 01:21

Ämmäh sover nu. Pytsa i ungen en cider så sover hon sött..

Vi var på The Neverland Show på Arbis ikväll och det var jättebra, roligtroligt. Tidigare på dagen var i på biblioteket och lyssnade på vis- och romansmaraton, alla årskurser på Musikgymnasiet representerades, det var fint! Vi orkade inte stanna hela tiden så vi gick på stan och köpte te (jättegott!) och sen strosade vi lite innan och efter vi åt på Gu' va' Gott, för att slå ihjäl lite tid.


Imorgon ska jag ta tag i mukouppgiften som ska vara inne på onsdag senast klockan 13.00, och så ska jag skriva rent en svenskuppgift som skulle varit klar för länge sen. Ajabaja..

Av Madeleine - 17 april 2009 23:30

Jag är hos Ämmäh nu, det är fint. Vi har lagat massa god mat och gjort slingor i mitt hår. Antåånh kom hit också och vi har tittat på Horton samt halva Alvin och Gänget, värsta gulliga filmerna!

Imorgon ska vi gå på någon form av maraton och sen på kvällen är det föreställning på Arbis och fest efteråt. Det blir förhoppningsvis trevligt och roligt.

På söndag blir det muko som fan! Helvete, vad illa det går i skolan just nu.. 3:an får inte bli som den här terminen!


Nejnej, negativa tankar! Den här helgen ska vara rolig!

Av Madeleine - 17 april 2009 16:13

Elias och Elis har namnsdag idag.


1964: Ford Mustang presenteras för allmänheten vid världsutställningen i New York.


Födda:

Thorsten Flinck, Kayo Shekoni, Jennifer Garner, Victoria Beckham.


Avlidna:

Benjamin Franklin.

Av Madeleine - 16 april 2009 21:51

Usch, snart somnar jag. Är så fruktansvärt trött så jag vet inte var jag ska ta vägen. Mår konstigt. Blir nog hemma imorgon, för att sen åka in och sova hos Ämmäh och mysa. Det blir nice. Lite nya slingor blir det oxå.

Pöh, vilket inlägg.

Ovido - Quiz & Flashcards