Alla inlägg under april 2009

Av Madeleine - 25 april 2009 20:53

Markus har namnsdag idag-


Födda:

Ella Fitzgerald, Al Pacino, Björn Ulvaeus, Renée Zellweger, Jason Lee, Anja Pärson.


Avlidna:

Anders Celsius.

Av Madeleine - 24 april 2009 00:33

Vatikanens nationaldag samt Vegas namnsdag.


1184 f.Kr.: Grekerna intar Troja med hjälp av hästen (enl traditionen).

1961: Regalskeppet Vasa bärgas.


Födda:

Barbara Streisand, Emma Andersson, Marie Picasso, Kelly Clarkson.


Avlidna:

Daniel Defoe, Karin Boye, Esteé Lauder.


Av Madeleine - 23 april 2009 13:51

Sitter i datorsalen nu, Martin tittar på klipp med folk som pratar baklänge. Det låter roligt :)

Om en halvtimme ska jag åka hem, tvätta håret med mitt nya silverschampo, äta och sen åka till musikskolan. Jag ska spela med Agnes på hennes lektion och öva. Det blir kanske nice.. Efter det är det iaf Skolmusikkår, och så måste jag hinna klämma in hämtning av ett paket. Dessvärre kan jag bara hämta det efter klockan 17 och så stänger dom 18.30 Jag sitter på biblioteket 17-18.45 Kan kanske leja min mor (som har taxikort) att åka och hämta det. En nice skjorta och haremsbyxor - I like! Snart kommer en Soran-tröja också! Fett nice.

Av Madeleine - 23 april 2009 00:13

Mukoarbetet var en pärs att ta sig igenom, men nu är det inlämnat och klart, med en timmes marginal t.o.m

Åkte hem tidigare från skolan och har mest bara suttit på min feta röv och gjort ingenting. Jag hade tänkt sova, promenera och plugga matte/samhäll/samhäll. Jag är jättebra!

Imorgon ska jag vara med på Agnes spellektion, vi ska öva till en konsert på söndag. Jag är verkligen pepp på den, direkt efter vårreveljen. Hoppas man hinner byta kläder bara..

Av Madeleine - 23 april 2009 00:08

Saint George's Day i England samt världsbokdagen och George och Görans namnsdag.


1889: Socialdemokratiska partiet bildas.


Födda:

(Troligtvis) Willian Shakespeare, Sergeij Prokofjev, Shirley Temple, Lauri Ylönen.


Avlidna:

William Shakespeare. 

Av Madeleine - 22 april 2009 00:04

Earth Day, Allan och Glenns namnsdag.


Födda:

Immanuel Kant, Prins Gustaf Adolf, Aaron Spelling, Jack Nicholson.


Avlidna:

Nej.

Av Madeleine - 21 april 2009 00:00

Anneli och Annikas namnsdag.


Födda:

Charlotte Brontë, Iggy Pop, Klas Möllberg.


Avlidna:

Mark Twain.

Ovido - Quiz & Flashcards