Alla inlägg under november 2009

Av Madeleine - 25 november 2009 09:07

Växande visdomständer som gör ont. Emma ligger på sjukhus. Det regnar. Onda cirklar av att inte gå upp på morgonen. Mitt hår är slitet och jag har en ful utväxt.


Det är mindre än en måndag kvar till jul. Adam Lamberts framträdande på American Music Awards. Mitt hår är snyggt idag. Duntäcke.

Av Madeleine - 23 november 2009 21:53

Jag sitter och försöker minnas vad naturkunskapsläxan gick ut på, det går inte bra, eller, jag kanske minns.. Jag vet inte, men är det fel har jag ju försökt i alla fall vilket är ett stort framsteg vad det gäller mig.

Resten av klassen har musikhistoriaprov imorgon som det klagas vitt och brett över på Facebook. Jag har också musikhistoriaprov imorgon, egentligen. Jag skulle ju ta bort kursen men så var jag tydligen för sen så jag kunde inte göra det, istället dissar jag den. Jag bryr mig inte om jag får ig ärligt talat, för jag orkar fan inte med..


Edit: Jag är helt borta i huvudet, provet är på onsdag, men lik förbannat tänker jag inte göra det.

Av Madeleine - 22 november 2009 21:34

Ojojoj vad mycket grejer det finns som man vill ha på Ikea! Jag och min Ikea-kumpan har vandrat omkring där hela förmiddagen och plockat på oss (mig) lite smått och gott. Ett duntäcke, glas, sugrör, en klocka, en anslagstavla, en såndär hårborttagningsrulle och Ako-kola blev det. Nu ska jag skriva min önskelista, baserad på de saker jag inte köpte idag, bland annat.

Av Madeleine - 21 november 2009 19:25

Jag ska åka till Ikea imorgon, hoppas att jag inte gör nått dumt och kommer hem med massa dyra saker.


Edit: Det är bra att jag åker med Emmas familj och inte med min. Dom har mindre bagageutrymme + att jag känner mig.. oförskämd om jag fyller deras bil med mina stora saker.

Av Madeleine - 21 november 2009 00:07

Jag har flyttat mitt extremt fula skrivbord, så nu kan jag sitta och stirra på mig själv samtidigt som jag surfar. Fast det går ju inte riktigt ihop sig.. Men jag speglar mig när jag sjunger med i låtar i alla fall, det tycker jag om.


Snart ska jag krypa ner i min varma säng och sova gott. Imorgon skall under utföras, teori x2 och lite mera städning. Fast vi vet ju alla att inget av det där kommer ske, för jag är så dålig. Eller, så ska man ju inte tänka!

Nu tar jag min iPod och går.

Av Madeleine - 20 november 2009 15:54

Jag försov mig idag. Jag tryckte på "av" istället för "snooze" sista gången alarmet ringde. Det var mycket dum gjort..

Mor och hund väckte mig tjugo över tio. När jag klädde på mig började jag plocka i mitt rum vilket resulterade i att jag inte kom iväg till vare sig utvecklingssamtal, flöjtlektion eller körrep. Duktigt Madeleine. Men om man ser det ur en positiv synvinkel, mitt rum är städat för första gången sedan december förra året. Mitt mission under kvällen blir att tömma sängen på allt som inte skulle slängas och byta sängkläder samt att putsa speglar och fönster. Grymt.


Jag tror att jag måste ta på mig spenderarbyxorna nån dag, mitt skrivbord är jätteful, jag har ingen skön stol till det och jag känner ett stark behov att dölja innehållet i min bokhylla med nått tyg eller dylikt. Ajajaj.. Vilken tur att jag fortfarande är rik.

Jag

Av Madeleine - 19 november 2009 23:35

Min mormor är så gullig, hon hade en "Årets dagar 1991"-kalender där hon skrev allt som hände och allt knasigt jag gjorde. Till exempel var mitt första ord "Inka" (vår schäfer vi hade) och jag svor första gången som ettåring. Jag har tydligen sagt massa mystiska och roliga saker i mina dar.. :)


-94:

Mamma och Madeleine handlar på Östermalmshallen

Madeleine berättar för en tant och en farbror att: "vi bor i Torstorp och vi har två hundar och jag heter Pippi Långstrump". Farbror svarar: "men Torstorp ligger ju långt härifrån, hur kom du hit?"

Madeleine pekar på sin mamma och svarar: "Den tanten körde!"

Av Madeleine - 18 november 2009 20:17

Jag älskar att skriva, att bara låta pennan riva fram över pappret utan att behöva bry mig om att någon ska kunna tyda det jag skriver. Tyvärr har jag sällan något att skriva, inget som bara flödar. Nationella prov är inte ett exempel.

Nånting som jag tycker om att skriva är sångtexter, att bara skriva dom om och om igen för att få in dom i huvudet. Det är termins-huvudinstrument nästa fredag, så jag har text att pressa in i huvudet. Jag tycker om sången så det blir nog ganska enkelt, dock har jag inte övat som jag borde ha gjort så vi får se hur det går på sånglektionen imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards