Alla inlägg den 4 november 2009

Av Madeleine - 4 november 2009 20:19

Min lillasyster går i 9:an, och dom senaste veckorna har hon bombarderats av reklam från olika gymnasieskolor runt om i länet. Jag såg ett av alla dessa reklamblad nyss och jag häpnade över svenskan som användes. "Dej" istället för "dig", "mej" istället för "mig", what's up with that?! Haha, jag låter som värsta språkpolisen, men vaddå? Det känns ganska dåligt att en skola inte kan skriva rätt, tycker jag i alla fall. Sådetså!!

Av Madeleine - 4 november 2009 18:31

Jag såg mitt favoritavsnitt av Scrubs förut (det med luftbandet och JD's klumpiga flickvän) och nu äter jag bacon. Jag är glad. Ikväll kommer Bonde söker fru, det blir fint. Har jag tur äter jag popcorn till det. I like!

Jag har inte gjort något idag, det är lite sämst.. Men ärligt talat bryr jag mig inte. Jag längtar till december, till julen.

Av Madeleine - 4 november 2009 13:10

Det snöade på oss när vi var ute förut, jag och Zigge. Förvisso väldigt små flingor, men ändå snö. Jag tycker om snö, det är mysigt. Jag längtar till julen! Eller egentligen hela december, fram till julafton. Fast det är kanske det som är julen? Hur som helst, alla förberedelser, alla klappar som ska köpas, allt gott som ska lagas. Mmmm...


Jag är hemma idag. Igår sa mamma att jag såg sjuk ut när jag låg i soffan. Jag vaknade med konstig huvudvärk och halsont. Dåligt, fast det var skönt att sova. Nu får jag tid att göra saker jag måste göra också, som att tvätta, jag har verkligen ingenting rent! Det ryktas även att det uppskjutna gemuprovet är imorgon, så det kanske vore på sin plats att öva/plugga lite (fast David sa inget om det på förra lektionen..?). Jag ska sjunga och spela lite, om jag orkar. Det blir fint.



Ovido - Quiz & Flashcards