Alla inlägg under januari 2009

Av Madeleine - 31 januari 2009 22:16

Idag har det kalasats! Började dagen med att gå och handla några saker som fattades, sen bakade jag kolakakor och tårta åt Ämmäh. Tårtan blev fett fin, ett spöke!

Vi fikade och tittade på Råttatouille (inte Råttatojj!) och hade det allmänt mys. Jag fick ha ansvar för fiskdammen också, jag gjorde en pappa..


Nu är jag hemma och det är softish med lite J.T som gäller, och sen imorgon ska jag sova länge, sedan plugga matte och samhäll samt spelaspelasjunga.

Av Madeleine - 31 januari 2009 22:08

Idag har Ivar och Joar namnsdag. Det är även Naurus nationaldag.


1953: Nordsjön översvämmar Nederländernas flodmynningar och södra Storbritannien och skördar drygt 2 100 dödsoffer.

1958: Explorer 1, den första lyckade amerikansk satelliten, skjuts upp.

1999: Den animerade komediserien Family Guy gör debut på amerikanska TV-nätverket Fox.


Födda:

Franz Schubert, Justin Timberlake, Helena Paparizou.


Avlidna:

A.A Milne, Evert Taube, Francois Bronett.


Av Madeleine - 30 januari 2009 23:30

Idag, var en bra dag. Jag har sagt hejdå till min svensklärare (sorgligt) och så har jag ätit pannkakor. Jag har handlat och jag har gjort tacos. Ätit tacosen och träffat Ida och Gustav. Jag var märkbart populär, det gillar vi. Det är något med mig som gör mig barnvänlig..

Imorgon ska jag och Ämmäh städa och baka, sen är det spökkalas som gäller! 

Nu blir det häng på facebook, tittandes på bilder *blink*

Av Madeleine - 30 januari 2009 23:21

Idag har Gunilla och Gunhild namnsdag.


1933: Adolf Hitler svär eden som Tysklands rikskansler.

1948: Mahatma Gandhi mördas av en hinduisk extremist.

1969: The Beatles sista offentliga framträdande, den berömda takkonserten.

2007: Operativsystemet Windows Vista släpps för privatpersoner.


Födda:

Franklin D. Roosevelt, Olof Palme, Daniel Lindström.


Avlidna:

 Ferdinande Porsche,Orville Wright.

Av Madeleine - 29 januari 2009 23:06

Jag satt och bläddrade bland en massa gamla bilder nyss. Nostalgi på hög nivå. Hittade även några skannade bilder från när jag var liten plutt. Min pappa hade jätterolig frisyr på den tiden, värsta afrot typ :P


Imorgon ska jag sova hos Ämmäh, vi ska baka och fixa. På lördag är det spökkalas, jag ska vara läskig utan nån direkt definition, det blir nog nice.

Imorgon slutar min svensklärare, typ den bästa läraren vi har. Han har tydligen blivit mobbad av sina arbetskamrater, och det är ju aldrig kul.. Hoppas den nya läraren är snäll, och bra. Bäst för honom.

Nu blir det packa..

Av Madeleine - 29 januari 2009 21:37

Det var en bra dag, till en början. Jävla typ alltså..

Nu säger jag som Oscar, jag skriver mer sen..

Av Madeleine - 29 januari 2009 21:29

Idag har Diana namnasdag.


1861: Kansas blir den 34:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen.

1996: Radiostationen Rix FM lanseras efter en sammanslagning av nätverken Z-Radio och Rix.

2006: Polis griper SSU-ordföranden Anna Sjödin efter ett bråk på krogen Crazy Horse.


Födda:

Tom Selleck, Oprah Winfrey, Leif Andrée.


Avlidna:

Nä!

Av Madeleine - 28 januari 2009 23:03

Idag har varit en bra dag, jag har skrattat mycket. Extremt mycket. Lyssnat på fin musik, skrikit (väldigt synkat men Ämmäh) på Friden, vänt från opepp till jättepepp genom ett låtbyte, haft lärarbyte på Nukon. Tränat core och åkt buss med Ämmäh och Eleonor.


Imorgon är det som vanlig bara en lektion, och jag får åka buss med Ämmäh igen! Jag ska vara duktig och plugga matte medan jag väntar på Antoine. Och jag måste seriöst ta tag i min uppsats, jag som skulle göra den på jullovet.. Väldigt lyckat.


Nu ska jag strax gå och lägga mig, läsa lite engelska, lyssna på lite god musik, sova. Adieu.

Ovido - Quiz & Flashcards