Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Madeleine - 17 januari 2009 23:08

Hej då pepparkakshuset, du var gott och odammigt denna gången..

Av Madeleine - 17 januari 2009 22:46

Hej!

Inget mera lördagsgodis till mig, jag tål inte det. Blä! Frukt och nötter blir det i fortsättningen. Mörk choklad på sin höjd..

Jag ska börja duscha i sköljmedel! Vi har massa olika och speciellt ett luktar jättegott. Och mycket, fick lite på handen när jag startade tvättmaskinen - det luktar jättemycket även fast jag tvättade händerna sen! Mera sköljmedel åt folket!

Av Madeleine - 17 januari 2009 18:52

Jag är lite kluven, angående mitt hår. (Haha, topparna är kluvna) Jag vet inte riktigt vad jag vill göra med det, om det ska få bli blont eller om jag ska dra i lite mörkare färg. En sak är säker, när mammi kommer hem ska hon få klippa litegranna. Jag måste få lite längd känner jag, jag vill ha låååångt hår. Det är snajsigt..


Det här var nödvändigt, väldigt nödvändigt.

Av Madeleine - 17 januari 2009 17:52

Idag har jag inte fått nånting vettigt gjort. Jag har rentav varit onyttig. Om jag hade orkat hade jag hämtat kameran och lagt upp en bild på hur vårt pepparkakshus ser ut.. Har dessutom 8 st chokladkolor liggandes brevid mig. Himmelskt goda men jag har för en gångs skull ingen lust att äta upp dom, det är bra. I fortsättningen ska jag nog ha en dag när jag får vara lite dålig, det mår jag bra av.


Imorgon ska jag ta tag i min uppsats om min uppfattning av modernismen (ärligt, krångligaste ämnet?) och så har jag fått i uppgift att skriva om Östgötatrafiken och Veolia vilket förhoppningsvis inte blir alltför svårt. Jag tänkte även spela lite och sjunga, men jag kände nu att det är precis vad jag göra en stund så jag ska gå och göra det. 

Adieu

Av Madeleine - 17 januari 2009 17:30

Idag har Anton och Tony namnsdag.


1917: USA köper Jungfruöarna av Danmark för 25 miljoner USD.

1924: Mul- oxh klövsjuka konstateras i Skåne.

1945: Nazisterna påbörjar evakueringen av Auschwitz då sovjetiska trupper närmar sig. 

1945: Den svenske diplomaten Raoul Wallenberg, som räddat 100.000-tals ungerska judar undan nazisterna, fängslas av ryssarna i Budapest och försvinner.

1984: Ingemar Stenmark vinner den alpina världscuptävlingen i slalom i Parpan, Schweiz.

1985: British Telecom meddelar att de ska avskaffa de klassiska röda telefonkioskerna.

2005: Företaget SIBA:s vd Fabian Bengtsson försvinner i centrala Göteborg, troligen kidnappad.


Födda:

Benjamin Franklin, Anne Brontë, Al Capone, Muhammad Ali, Jan Guillou, Jim Carrey, Lukas Moodysson.


Avlidna:

Jenny Nyström, Eddie Meduza.


Ovido - Quiz & Flashcards