Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Madeleine - 3 januari 2009 23:19

Jag hittade en kurskatalog från Folkuniversitetet på köksbordet och jag har kommit fram till att jag vill börja dansa igen. Det är så himla roligt och det var så länge sen. Men vi får se hur det blir med det; jag vill inte gå själv och den jag skulle ha frågat går redan danslinjen så.. Bä på det..


Annars så får jag väl komma på ett annat sätt att bli deffad till sommaren. Hö, kakor och godis lär ju inte hjälpa >.< Tänk om det kunde vara så *drömmer*


Jag har kommit på en massa andra saker jag vill göra oxå, och det är ju faktiskt inte så långt kvar tills jag fyller 18. Till att börja med ska jag gå till körskolan (MrF!!) så att jag kan få körkortet klart någorlunda snabbt efter att jag fyllt. Sen så vore ju en gaddning inte helt fel, jag har mina idéer. Jag längtar även enormt efter att flytta hemifrån, det kommer och går i vågor det här.


Tänkbara sysselsättningar efter studenten (jag är ute i god tid): reseledare, fotograf, jobba "hemmavid", resa/au pair. Ett besök hos SYV?


Måste börja klura sommarjobb oxå och detta år ska jag vara ute i god tid så att jag slipper att jobba på pappas jobb. Förvisso blir det nog ganska bra betalt där because I'm 18 + att jag har jobbar där tidigare. Mja..


Det här inlägget kan knappast vara intressant för så många personer, det är mest menat för mig själv för att tömma skallen lite.  

Av Madeleine - 3 januari 2009 21:48

Jag har fett tråkigt och halsbränna! Har ätit en massa hela dagen. Fikat två gånger! Dessutom klankade farmor ner på BjörnG, och alla andra bra komiker. Den enda hon kan på dissa är Petra Mede, den skatan.


Imorgon ska jag försöka vara lite duktig och plugga lite. Kanske. Om jag orkar. Bleh, hejdå..

Ovido - Quiz & Flashcards