Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Madeleine - 14 januari 2009 22:58

Jag måste seriöst gå och lägga mig tidigare på kvällarna! Imorse lyckades jag stänga av alarmet i sömnen och så vaknade jag 06.34, jättebra. Ungefär vid den tiden brukar jag ta på mig mina skor (som jag förövrigt går omkring med jättelänge inomhus innan jag åker). Extra jobbigt speciellt idag när vi skulle skriva uppsats på engelskan.. Hrm. Vi mötte läraren sen och hon verkade inte allt för arg, MissE hade oxå lyckats missa denna lektion.


På Muko-tiden hade vi besök av elever från St. Sigfrids folkhögskola, lite extra kul då en av dom gick på min skola förra året. Dom gav f.ö en mycket bra konsert. Och snygga var dom oxå, alla 6!


Bokade in ett träningspass 18.30 - Core. Det kändes lite i kroppen då gårdagens idrottslektion lämnat vissa men i mina muskler, men jag kämpade ändå!


Imorgon blir det roliga saker, som.. en lektion.. och orkesterrep! Det gillar vi starkt i TexasT.

Av Madeleine - 14 januari 2009 22:48

Idagens har Felix och Felicia namnsdag. (Felix är nice, om jag får en son..)


1978: Svensk premiär för tv-serien Mupparna.

2005: TV400 har premiär

         Svenska Wikipedia växer om susning.nu.

2007: En kraftig orkan (Stormen Per) drar in över Sverige.


Födda:

Johan Gustaf Malmsjö (pianotillverkare), Nina Ricci (modedesigner), Hasso von Manteuffel (Alla dessa tyskar!).


Avlidna: 

Lewis Carroll (Alice i Underlandet), John F. Dodge, Humphrey Bogart, Ray Kroc (McDonald's grundare).

Av Madeleine - 14 januari 2009 07:33

Jag kan inte snooza utan klocka. Det går apselut inte. Här sitter jag nu och är irriterad på mig själv, för vi ska göra viktiga saker på engelskan idag.

Lillasyster och jag är för ovanlighetens skull uppe samtidigt, men båda är vana vid att det är tyst så vi säger ingenting. Men det k'nns som att jag snart kommer skrika på henne pga hennes förbannade tuggande. Blä!

Ovido - Quiz & Flashcards