Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Madeleine - 16 januari 2009 18:49

Ikväll är det tacokväll här i huset, luktar mumma. Det är jag som står för efterrätten idag - yoghurtglass! Haha, det blev jättemycket.

Om ett tag är det Let's Dance och sen efter det ska jag titta på den nya serien Samantha. Hoppas den är bra..

Tror allt det blir till att slötitta på tv nu.

Av Madeleine - 16 januari 2009 13:06

Jag har klurat lite på det här med dom bakom Let's Dance. Mojje har ju fått en hjärtattack och kan inte vara med längre. Självklart är det ingen som hindrar honom från av hoppa av. Men 2007 när Lasse Brandeby var med fick han inte hoppa av, även fast han mådde jättedåligt. Det gick inte pga kontraktet sa man. Senare drabbades Brandeby av kraftig lunginflammation och ännu senare hjärnblödning. Jag påstår inte att det var följder av att han tvingades stanna kvar i Let's Dance, men ändå.

Jag tycker att man ska sätta dansarnas hälsa i första hand och inte vad som blir bra tv. Dålig stil av TV4..

Av Madeleine - 16 januari 2009 10:26

Idag har Hjalmar och Helmer namnsdag.


1992: "Bingolotto" får dispens att börja sändas nationellt, trots att sådant rikstäckande lotteri enligt gällande lotterilag inte är tillåtet.

2003: Rymdfärjan Columbia påbörjar sitt sista uppdrag, som ska sluta i katastrof 16 dagar senare.


Födda: 

Per Yngve "Dead" Ohlin (sångare i Mayhem), Kate Moss.


Avlidna:

Nej..

Av Madeleine - 16 januari 2009 09:54

Det är fredag. Det firar jag med skinka på mackorna och varm choklad i den stulna muggen. Det är fint det.. Jag lyckades inte ta mig upp imorse så det blir lite hemmadag idag, skönt. Mamma vill gå ut och gå i det fina solskenet men jag vet inte.. Det är -7,3 ute.. Jag är lite bekväm idag.

Ska försöka tvätta och städa mitt rum, och så ska jag nog stoppa in lite plugg också. Men först ska jag vakna!

Ovido - Quiz & Flashcards