Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Madeleine - 10 januari 2009 18:50

Jag har gjort min matteläxa! Känner mig jätteduktig, även fast jag inte tycker att man ska ha läxor över helgen..

Imorgon ska jag försöka ta tag i det förbannade samhällsarbetet tillsammans med mina kompanjoner. Tydligen ska det redovisas på måndag, men det kan ju hon glömma - tala inte om på en fredag att det ska vara redovisningar på måndagen, speciellt inte sådär direkt efter ett jullov. Förvisso gjorde vi kanske inte så mycket innan lovet, men ändå..

Jag måste sjunga också! Och spela.. Mö..

Av Madeleine - 10 januari 2009 18:33

Sigurd och Sigbritt har namnsdag. Om jag får en dotter ska hon heta Sigurd..

Huhu, idag är det Mazarinernas dag också, så proppa munnarna fulla, ni som tycker om dom!


1929: Tintin gör debut som seriefigur i Tintin i Sovjet av Hergé.

1946: Förenta Nationernas första session inleds.

1984: Ingemar Stenmark vinner den alpina världscuptävlingen i storslalom i Adelboden, Schweiz.

1987: Sträng kyla i Sverige, - 52 grader uppmäts i Nattavaara.

2004: Alexandra Fossmo mördas i Knutby. Mordet leder fram till den uppmärksammade Knutbyrättegången.


 Födda:

Grock (världberömd clown), Max Roach (amerikansk jazztrummis), Rod Stewart.


Avlidna:

Carl von Linné, Buffalo Bill, Coco Chanel.



Ovido - Quiz & Flashcards