Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Madeleine - 6 januari 2009 23:32

När jag fyller 18, vilket jag gör om 72 dagar, ska jag lätt tatuera mig. Jag har olika tankar och idéer om vad jag vill ha, men jag vet inte riktigt vad jag ska börja med.

 Olika motiv jag har tänkt på är: drake ( inte japanese-style) på skuldran, körsbärsblommor på revbenen, en liten grön groda nånstans, och ny på listan, texten Sverige - välplacerad nånstans. 

  Sen måste jag ju ta reda på hur mycket tatueringen kommer kosta också, så jag kan spara ihop lite granna. 


Jag funderar starkt på att hitta nått kvälls/helg-jobb som är tillräckligt betalt för att finansiera en liten lägenhet, för det här ät fan kasst! Och kallt! Och åthelvete långt bort. Jag kan inte riktigt känna någon frihet när jag hela tiden måste tänka på att passa bussarna.. Det skulle vara mycket enklare att ha bo i stan och bara kunna röra mig som jag vill. Kunna hänga med MissE och andra pysar när som helst jag vill. 

Jag har alltid varit ganska isolerad, även på hemorten. Bort längts bort typ, och det är aldrig mig man har gått till om man är med kompisar. Äckel. 

Jag ska ha en söt, fräsch, mysig och stylisch lägenhet, med massa film- och tjejkvällar. Jag lovar! Mu på det!!

Av Madeleine - 6 januari 2009 23:17

Trettondag jul. Baltsar, Kasper och Melker har namnsdag.

1929 - Himmler  utnämns till chef över SS.

1940 - Sveriges första skidlift invigs i Åre.

1965 - Hindi blir Indiens ledande offeciella språk.

1974 - Till följd av oljekrisen införs sommartid 4 månader tidigare i Usa.

2004 - Mijailo Mijailovic erkänner mordet på Anna Lindh.


Kända personer födda detta datum:

Jeanne d'Arc, Olaus Petri, Helmut Poppendick (tysk SS-läkare, världens roligaste namn!), Rowan Atkinson, Nigella Lawson.


Avlidna detta datum:

Theodore Roosewelt, Dizzy Gillespie (amerikans jazztrumpetare och orkesterledare). 



Haha, jag vet, jag har typ en fetisch eller nått för datum och födelsedagar och så. Låt mig hållas, jag har kul.

Av Madeleine - 6 januari 2009 22:28

Drömkåken och ett paket med fetaost, vad mer kan man begära? Namnam! Skulle förstås vara trevligt med en kyss eller två.. Och kladdkaka.. Den jag gjorde igår blev totalt misslyckad.. Kasst.

Av Madeleine - 6 januari 2009 02:09

Jag har tittat på Daredevil. Ben Affleck är snygg. Jennifer Garner är snygg. Collin Farrell är snygg. Bra film det där. Fick en väldans lust att se på The Green Mile..


Jag har nördat wikipedia också, närmare bestämt mitt födelsedatum; 20 mars.

Tunisien har nationaldag. Linköpings blodbad ägde rum. Nils Holgerssons resa påbörjas. John Lennon och Yoko Ono gifter sig i Gibraltar. Irakkriget startar.

Jag delar födelsedag med bl.a Napoleon II, Henrik Ibsen, Bosse Parnevik, Joakim Thåström, Chester Bennington och Fernando Torres.

Avlidna denna fina dag: Sir Isaac Newton, Conor Clapton (Eric Claptons son Tears In Heaven ni vet).


Ganska intressant att studera datum faktisk, jag kanske återkommer med med. Nu ska jag iaf sova, värma en vetekudde och snusa sött.

Ovido - Quiz & Flashcards