Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Madeleine - 24 januari 2009 19:16

Jag har fruktansvärt tråkigt! Jag har ingen aning om vad jag ska göra. Inte ens film kan jag titta på, för då måste jag stoppa sen när körslaget börjar och det har jag ingen lust med.. Bleh.. Men jag har fått mitt godis nu iaf, synd bara att mamma bara fick med de minst goda winegummina..

Av Madeleine - 24 januari 2009 17:32

Nu har jag jag avverkat typ 9 sidor i min mattebok (dock bör tilläggas att det var ganska mycket exempel och förklaringar..) och jag känner mig duktig. Andragradsekvationer är inte att leka med!

Är smått sockersugen, har ätit mandelmassa. Det kanske blir lite kladdkaka sen? Fast inte om mamma kommer hem med massa godis förstås, nån måtta får det vara! Men jag har blivit duktig på att inte äta nått godis i veckorna - bara på lördagar (och lite onyttigt på fredagar).

Nu blir det spel, eller tv, eller blaj på msn. Vilket är roligast?

Av Madeleine - 24 januari 2009 15:21

Bleh, jag har inte gjort nått vettigt än. Det är inte så bra.. Borde hämta matteboken, och engelskajoxet. Jag fattar inte riktigt vad vi ska göra (jag missade lektionen) men det blir nog bra. Jag vet iaf att jag ska läsa två grejer till torsdag.

Annars då, vill köra bil. Vi(mormor) har tydligen köpt en ny(inte ny) bil, en liten golf. Ska bli nice, detär knöligt (men nyttigt) att köra en Volvo 740 ibland.


Men nu så! Kent och Timo fortsätter, och jag hämtar mina böcker! Adieu..

Av Madeleine - 24 januari 2009 15:15

Today's Erikas day!


1652: Gränna får stadsrättigheter.

1781: En ny svensk religionsfrihetslag, det s.k "Toleransediktet" utfärdas. Katoliker och andra icke-lutherska kristna som har kommit till Sverige får fritt utöva sin religion. Svenskar straffas dock fortfarande om de konverterar till någon annan religion.

1848: Guldrushen i Kalifornien inleds då man hittar guld vid Sutter's Mill i Coloma.

1908: General Baden-Powell startar pojkscouterna.

2006: Walt Disney Company kommer överens om att köpa Pixar för 7,4 miljader dollar.


Födda:

Peter Walhbeck, Mischa Barton.


Avlidna:

Winston Churchill.

Av Madeleine - 24 januari 2009 00:13

Jahopp, Blondinbella lämnade Let's Dance. Lite synd, men hon var ju inte bra.. Är nyfiken på kommande blogginlägg >.<

Nejmen, lyssnar lite på finaste Timo och läser bloggar, min favoritsyssla numera. Kan väl passa på att tipsa om några jag enjoy:ar lite extra:


http://Ellamarie.blogg.se - En blogg om en 15-årig gravid tjej, som valt att vara anonym pga problem i tidigare förhållanden. Jag tycker att hon och hennes nuvarande pojkvän är modiga som behåller barnet.

Korvasbloggen! - Pappa bloggar om sina tankar och om livet kring att vara småbarnsförälder. 

www.intealltid.se - Kunden har (inte) alltid rätt! Ungefär som tjuvlyssnat.se, roliga situationer som uppstår mellan kund och säljare. 

Soran Ismail - The one and only, Soran! I love!


Haha, det hanns med flera "Timosar" på raken nu, det tycker vi om!

Nu blir det sängen, Timo och Kent följer med dit och håller mig sällskap tills jag somnar.


Ovido - Quiz & Flashcards