Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Madeleine - 22 januari 2009 21:32

Här sitter jag, kraftigt försenad, med en seg dator som synkroniserar min iPod. Har städat lite i iTunes, så nu är det mumma.

Jag hade planerat att gå och lägga mig vid 21, det sket sig iom att datorn nästan laggade ihop. Imorgon ska jag tömma den på lite film och sånt.

Imorgon är det sköna fredag - 3 lektioner innan klockan 11. Och så blir det Ki Balans på det. Jumjum!

Av Madeleine - 22 januari 2009 16:23

Slapp dag idag, med endast en lektion. Gick på stan och köpte presenter (MissE blir aderton på tisdag), sen åkte jag hem. Inget orkesterrep idag så jag är lite kluven till om jag ska vara duktig och plugga eller gå och sova. Jag känner starkt för alternativ två, då jag känner mig lite vissen. Varm och lite snurrig, känns jättebra..


Det är ettårsdagen av älskade Heath Ledgers bortgång idag. Så jävla fel att han dog.. Oscarsnomineringarna offentliggjordes idag, han är med på listan för bästa biroll (The Dark Night). Vem det än är som bestämmer vilka som ska tilldelas pris - ge Heath en Oscar, han lixom förtjänar det. Ja. 

Av Madeleine - 22 januari 2009 16:18

Idag har Vincent och Viktor namnsdag.


1912: August Strindberg uppvaktas på sin 63-årsdag av 10.000 personer i ett fackeltåg utanför hans bostad. Han får ett alternativt Nobelpris efter en insamling.

1924: Labour tar för första gången regeringsmakten i Storbritannien med James Ramsey McDonald som premiärminister.

1984: Apple Macintosh introduceras av Apple Computer.


Födda:

August Strindberg, Rasputin.


Avlidna:

Carl Larsson, Heath Ledger.



Ovido - Quiz & Flashcards