Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Madeleine - 28 januari 2009 23:03

Idag har varit en bra dag, jag har skrattat mycket. Extremt mycket. Lyssnat på fin musik, skrikit (väldigt synkat men Ämmäh) på Friden, vänt från opepp till jättepepp genom ett låtbyte, haft lärarbyte på Nukon. Tränat core och åkt buss med Ämmäh och Eleonor.


Imorgon är det som vanlig bara en lektion, och jag får åka buss med Ämmäh igen! Jag ska vara duktig och plugga matte medan jag väntar på Antoine. Och jag måste seriöst ta tag i min uppsats, jag som skulle göra den på jullovet.. Väldigt lyckat.


Nu ska jag strax gå och lägga mig, läsa lite engelska, lyssna på lite god musik, sova. Adieu.

Av Madeleine - 28 januari 2009 22:53

Karl och Karla är namnsdagsbarn idag, och således är det Konungens namnsdag. Dessutom heter min granne Karla. Grattis.


1668: Lunds universitet invigs.

1958: Lego i Danmark får patent på de byggklossar företaget än idag använder som grunden i sina leksaker.

2003: Folkhälsoinstitutet vill ha rökförbud i alla restauranger, barer och kaféer.


Födda:

Gustav Eriksson Vasa, Elijah Wood.


Avlidna:

Astrid Lindgren.

Ovido - Quiz & Flashcards