Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Madeleine - 18 januari 2009 20:59

Okej, jag missade en dag - hur fan då?

Namnsdagsbarn är Hilda och Hildur.


1773: Kungliga Svenska Operan invigs.

1964: TV-serien "Vi på Saltkråkan", efter Astrid Lindgrens bok, börjar sändas.

2001: En elev skjuts ihjäl på toaletten på Bromma gymnasium.


Födda:

A.A Milne (Nalle Puh), Kevin Costner.


Avlidna:

Rudyard Kipling (Djungelboken).

Av Madeleine - 18 januari 2009 16:54

Min syster är inge vidare bra på det här med timing. Kom nyss in från en promenad med hunden, och så ringer hon och vill bli mött (mörkrädda krake). Jag som tänkte ta fram strykbrädan och vara lite huslig.. Får blir cykeln först och sen stryka järnet! Haha, fy vad dåligt.

Nej, men man skulle ha körkort och egen bil, då hade det varit lugna puckar. Bara åka och hämta henne, men nu - burr!

Av Madeleine - 18 januari 2009 13:31

Mm, pepparkakshus och Sodastreamat vatten till frukost. Bleh!

Sitter och letar fakta om Östgötatrafiken och Veolia och det går fett bra! Jag kommer veta allt om dom när jag är klar.

Sen ska mamma klippa mig, det blir nice.


Jag blir anklagad för att inte plugga! Förvisso gör jag väl inte det just precis nu, men ändå, jag pluggar mer än Frida = hon får gå ut med hunden. Yes!


Ovido - Quiz & Flashcards