Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Madeleine - 26 januari 2009 23:02

Jag har ju totalt glömt ett födelsedagbarn juh! Min systerson Marcus fyller 3 idag! Så jäkla söt! Om jag hade suttit vid den stationära datorn hade jag postat en bild på honom, kanske kommer sen.

Det är förbaskat synd att den syster som är mest lik mig bor längst bort. Vem vill bo i Texas lixom? Jag tycker mamma ska övertala henne (eller snarare hennes pojkvän) att flytta hem igen. Hon är inne på sin andra amerikanska kille nu, och deras familjer har fått så mycket Malin nu. Det är inte billigt att flyga till USA inte.. 

Av Madeleine - 26 januari 2009 22:59

Nu äntligen! 3 timmar senare är jag klar med alla bloggar. Shit pommes vilken blandning av intressant och totalt bullshit. Bästa var Johan Glans-klippen på en blogg. Sämsta var Kissie som "funderar på att bli lesbisk, fast hon har pojkvän" och Blondinbella som har sylt, glass och socker på sina pannkakor.

 Ja, jag läser såna bloggar, tyck inte illa om mig.


Imorgon är det tisdag. Jag hatar tisdagar. Förutom sånglektionen och det faktum att just imorgon är en mycket speciell persons födelsedag. Tårta blir det!

Av Madeleine - 26 januari 2009 20:55

I brist på kärlek (mellan pojke och flicka) får man äta choklad. Jag har funnit Marabou's Dark Pistachio, den är ljuvlig! Min fru köpte öven en go' men hallon förut, mumma!


F.ö har jag fortfarande 65 inlägg kvar att läsa, folk tycks ha haft det tråkigt under natten/dagen.

Av Madeleine - 26 januari 2009 20:21

Imorse, en halvtimme innan klockan ringde kom min hund in och la sig runt mitt huvud. Det var väldigt mysigt och han var ovanligt snäll. Det enda negativa var att jag förlorade 30 minuter sovtid..

Av Madeleine - 26 januari 2009 20:10

Nu har jag varit fett duktig och tränat, känns skönt. Gick på staden och hittade massor av saker. Ge mig ett studiebidrag och det är borta direkt.

När jag loggade in på bloggkoll hade jag 100+ nya inlägg. Känns bra, då har jag nått att läsa ikväll..

Av Madeleine - 26 januari 2009 00:03

Grattis på 18-årsdagen, Christine.

Grattis på 18-årsdagen, Alexander.

Grattis på 18-årsdagen, Jonny.

Grattis på 17-årsdagen, Calle.


Australien och Indiens nationaldag (-ar?)

Bodil och Boel har namnsdag.


1790: Operan Cosi van tutte av Mozart, har urpremiär i Wien.

1837: Michigan blir den 26:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen.

1924: Föreningen svenska tonsättares internationella musikbyrå (Stim) är klar att börja sin verksamhet.

1988: Andrew Lloyd Webbers The Phantom of the Opera har sin första föreställning på Broadways Majestic Theatre i New York.

2003: Gudrun Schyman avgår som partiledare för Vänsterpartiet, sedan hennes skattefiffel avslöjats.


Födda:

Alice Babs, Paul Newman, Anders Fogh Rasmussen, Edward (Eddie) Van Halen, Ellen DeGeneres.


Avlidna:

Prins Gustav Adolf, Gustav von Platen.



Ovido - Quiz & Flashcards