Alla inlägg under maj 2009

Av Madeleine - 31 maj 2009 21:35

Åh vad skönt, jag är klar med samhällen! Konstigt nog känner jag att jag ska skriva lite till.. Då är jag ju inte klar.. fast jag är ju det.. eh..


Jag har gjort ett stort framsteg i mina tankar och planer om framtiden! Jag vill bli polis! Fast först ska jag åka till Usa och plugga engelska/som aupair. Det skulle vara fett kul. Men om jag ska bli polis måste jag börja träna.. Fast det tänker jag ju göra ändå. Jag kan börja där borta i staterna, jogga längs med stranden (Los Angeles, Hawaii eller Miami, here I come!) och sådär. 


Jaja, jag har ju ett år kvar innan "frihet" så jag har ju tid att tänka. Hoppas trean blir roligare än tvåan..


Madeleine om 10 år?






Av Madeleine - 31 maj 2009 18:58

Petronella och Pernilla har namnsdag idag.


1884: John Harvey Kellogg tar patent på Cornflakes.


Födda:

Nils Poppe, Clint Eastwood, Colin Farrell.


Avlidna:

Nope.

Av Madeleine - 31 maj 2009 18:28

Så var den här, äntligen! Den alla svenskar längtar till på vintern. Den alla svenskar skyr som pesten när den väl dyker upp, värmen. Maxtemperatur har idag varit 41,6 grader i solen. Så härligt! Har dessvärre inte varit ute så mycket, även om jag borde grilla mina ben lite.


Jag har betalat räkningar för första gången idag! Vuxenpoäng till mig. Sen så har jag nästan skrivit klart samhällen, ska bara fylla på med lite argument emot kärnkraft. Ska även bättra på ett personligt brev till engelskan om jag hinner. Egentligen borde jag göra svenska också, har inte ens börjat med det och det skulle ha varit inne i fredags. Tummen upp på det.. 


Jag tänkte att jag skulle göra en marängbotten till en efterrätt till mamma förut, men det misslyckades totalt. Lite lessen är jag, men jag gjorde en kladdkaka av skiten så hoppas den är god i alla fall. Marängefterrätten får bli till nationaldagen istället.


Ut och njut av den sista värmen för dagen nu, man vet aldrig hur vädret blir imorgon!

Av Madeleine - 30 maj 2009 18:54

Vera och Veronika har namnsdag.


2003: Disney Pixars animerade långfilm Hitta Nemo har världspremiär i USA.


Födda:

Johan Ulveson, Marie Fredriksson.


Avlidna:

Jeanne d'Arc, Francois Voltaire, Wilbur Wright. 

Av Madeleine - 29 maj 2009 18:45

Jeanette och Yvonne har namnsdag.


1953: Sir Edmund Hillary och Sherpa Tenzing Norgay blir de första att bestiga Mount Everests topp, världens högsta berg.

1982: Patrik Sjöberg sätter 17 år gammal svenskt rekord i höjdhopp genom att hoppa 2,24.

1999: Charlotte Nilsson vinner Eurovisionsschlagerfestivalen med låten Take me to your heaven.


Födda:

John F. Kennedy, Jan Malmsjö, Danny Elfman, Noel Gallhager, Melanie Brown, Howlin' Pelle Almqvist.


Avlidna:

Nej.


Av Madeleine - 28 maj 2009 18:39

Azerbadzjan och Etiopien firar nationaldag. Ingeborg och Borghild har namnsdag.


1999: Poliserna Olov Borén och Robert Karlström skjuts ihjäl i Malexander i Östergötland av bankrånare på flykt. Tre nynazister grips och ställs inför rätta.


Födda:

Carl Larsson, Ian Fleming, Ted Åström, Eva Funck, Kylie Minogue, Dave Lepard.


Avlidna:

Nej.

Av Madeleine - 27 maj 2009 18:36

Blenda och Beda har namnsdag.


1930: The Chrysler Building invigs på Manhattan, New York City, USA.


Födda:

Jamie Oliver.


Avlidna:

 Ne.

Av Madeleine - 26 maj 2009 00:00

Vilhelmina och Vilma har namnsdag idag. Det är även Georgiens nationaldag.


2008: Rymdsonden Phoenix landar på planeten Mars.


Födda:

Miles Davis, Lenny Kravitz, Helena Bonham-Carter, Lars Frölander.


Avlidna:

Alice Tegnér.

Ovido - Quiz & Flashcards