Alla inlägg under maj 2009

Av Madeleine - 4 maj 2009 22:45

Nu sitter jag här vid köksbordet, med fötter som nästan kan liknas vid isbitar. Det är inte roligt ska jag säga. Det är första måndagen på länge jag varit riktigt produktiv i skolan, förutom samhällen då - men jag försökte iaf! Jag måste skrivaskriva på det där rackarns arbetet i helgen, om jag hinner. Musikskolan har jubileumskonsert på lördag. På tal om musikskola så har jag "hjälp till" med att fixa lite på Skolmusikkårens nya hemsida. Kanske att man snarare skulle kunna kalla mig för mellanhanden för informationen som ska upp. Jaja, det blir bra och roligt. Jag länkar när sidan laddas upp.

  Åter till skolan, jag har haft 2 mattelektioner idag och jag har jobbat som fan trots avsaknad på miniräknare. Det är nationella på nästa tisdag, i fyra timmar! Crazy I tell you! Tur att man slutar efter det, tror jag.. 

På fredag är det ännu mera nationellt prov, engelska b - listening, reading är det som gäller. Det ska väl inte vara allt för svårt. Jag har kommit fram till att jag typ älskar engelska och att jag ska plugga i USA samt bli bartender/reseledare. Asbra!

  Nått som inte var fullt så bra idag var kanske att Ämmäh och jag skippade svenskan. Det är inte förens på senare tid, sen vi fått en ny lärare som jag har börjat skolka från svenskan. Inte så bra kan tyckas, men han är en hemsk torrboll, han den nya..

  Jag har faktiskt hunnit vara lite musikalisk idag också, även om det inte är min favoritsysselsättning, Musiksällskapet. Gick efter halva tiden för att hinna få nånting gjort, men det gick ju som det gick med det. Jag måste börja prioritera och börja lite tidigare med mina läxor känner jag. Längtar verkligen till Kristi Flygare! 


 Nu ska jag försöka mig på gemun och se om jag kommer nån vart!

Av Madeleine - 4 maj 2009 22:42

Monika och Mona har namnsdag idag.


1904: Biltillverkaren Rolls Royce grundas.

1970: Nationalgardet skjuter ihjäl fyra och skadar nio protesterande studenter vid Kent State University i Ohio, USA.


Födda:

Audrey Hepburn, Anders Johansson.


Avlidna:

 Nae du..

Av Madeleine - 4 maj 2009 17:50

Jag stal denna från fröken Oweling.


 En lista!

Du heter:  Madeleine

Smeknamn: Madde, Maddelutt, Lutten, Lutt..

Låt som när du är ledsen sörjer till? Kanske Kent's Järnspöken..

Beroende av: Datorn och mobilen typ.. Och Lypsyl..

Vad tror folk om dig? Det vet väl inte jag heller!

Stämmer det? Som sagt..

Vad får du oftast komplimanger för? Jag vet inte, kanske när jag har nya skor, eller gjort nått med håret. Möjligtvis om jag sjungit lit emed min ljuva stämma.

Vad säger du för att imponera på någon? Höhö, jag behöver inte imponera på nån.

Hur imponerar man på dig? Man gör nånting coolt/annorlunda/speciellt I guess..
Brukar du skratta för dig själv? Haha, alltför ofta!

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Jag ska inte dit idag.. Har så mycket att göra, men vi ses på torsdag! :)"
Var bor du? Finspång
Trivs du där? Det går i perioder med hur bra jag trivs, men det är nog inte själva orten det beror på egentligen..
Äger du några Converse? Två par!

Sprit, cider, vin eller öl: Cider

Brukar du bli för full: Nejnej..

Är du allergisk mot något: Inte som jag vet om..

Hur svarar du i mobilen: Hej det är Madde  eller  Aa, hallå?!

Antal timmar sömn i natt: 5, cirkus..

Brukar du komma i tid: Oftast, om jag vill komma i tid kommer jag i tid.
När mår du bra: När jag får göra saker jag tycker om.

När blev du fotad senast: Javars, jag vet att jag blev fotad i torsdags, men det kan även ha blivit nått i fredags eller lördags..

Hur känner du dig nu: Aningen olustig till mods, lite stressad. Kissnödig..

Vanligaste färg på dina kläder: Svart, vitt, grått - med inslag av nån stark färg!

Vad tycker du om fötter: Fötter är det vidrigaste som finns!!

Vad saknar du: Jag vet inte riktigt, inget jag tänker på sådär..

Hade du en bra kväll igår: Haha, bra och bra vet jag väl inte..

Favoritdryck på morgonen:Jag dricker gärna coop extras multivitaminjuice, fast den vill jag iof ha hela tiden.

Rakar du benen: Vår/Sommar - Ja. Höst/Vinter - special occations..

När brukar du oftast gå och lägga dig: Nångång mellan 22 och 00.30

Är du blyg? Eh, inte alls.. 

Sysslar du med någon idrott: Om det ändå vore så..

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Inte kärlek, men förälskelse.

Har du spytt offentligt: Räknas köket?

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Höhö, undersöka saker och ting!

Är du nöjd med ditt liv: Ibland

Är du bortskämd: Jag är nog det egentligen. Ibland iaf.

Vad gör du i morgon: Det är skola, ska kanske plugga lite, och så är det möte.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Men blö, inte vet jag!

Vad längtar du till? Ledighet! Lite kärlek skulle sitta fint också..

Har du bra vänner och äkta vänskap? Jess

Vad använder du för shampoo? Det beror på vad som står i duschen. Jag använder Matrix silvershampoo.

Hur gammal är du: Aderton åt fyllda.

Tycker du om någon just nu:Lite i smyg sådär.

Gröna eller röda äpplen: Jag tycker om syrliga äpplen.

Gillar du golf: Golv är något av det tråkigaste som finns!

Vilken tid gick du upp idag: 07.15

Har du sovit i din egen säng inatt: Yepp

Har du strumpor på dig nu: Svarta, utan hål för en gångs skull!

Är det okej att gråta: Det är mycket okej! 

När grät du senast: Det var väl till nån film eller nått..

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa lägenhet, shoppa.

Bär du glasögon eller linser: Nej. Mina ögon är felfria.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nae, det tycker jag inte.

Har du piercing: 5 i öronen, än så länge..

Vill du gifta dig: Nån gång ska det ske.

Vill du ha barn: Efter 25 går det bra.

Solar du ofta: Asså, nej. Jag känner inget direkt behov av det.

Är du bra på att laga mat: Fett bra!

Är du flygrädd: Apselut inte.

Hur vig är du: Jag är ganska vig faktiskt, tror jag. Vigare än lillasyster och Ämmäh!

Är du musikalisk? Har man blivit antagen och går Estetiska programmet med inriktning Musik, då tror jag allt att man är iaf lite musikalisk.

Vad dricker du helst när du är törstig: Bubbelvatten! Eller multivitaminjuice.

Vilken är din favoritglass: BJ's Bohemian Raspberry, men även den goa' goa' italienska glassen vi åt förra sommaren.

Tror du på ett liv efter döden: Nej det känns inte så.

Tycker du om sushi: Rå fisk och sjögräs är inte riktigt min grej..
Vad äter du helst när du ser på film: Popcorn, med nån god dipp till.

Har du tandläkarskräck: Nope.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Snarare nattmänniska.

Vilken ögonfärg har du: Blåa, med en sån där brun-gul ring runt pupillen.

Har du någon gång gråtit dig till sömns: Ja.

Biter du på naglarna: Inte längre.

Röker du: Nej, det känns som ett jäkla slöseri.

Hur ofta tränar/motionerar du: Alldeles för sällan.

Senaste låt du hörde: Nånting med The Smashing Pumpkins.


Av Madeleine - 3 maj 2009 20:30

Jag har kört lite bil. Jag är ganska dålig på det. Jag har varit riktigt bra, men sen blev det vinter och jag körde jättelite. Det är inte så kul.. Men nu ska här bannemej tas igen!


Nu är det Parlamentet, med popcorn och dipp. Namnam!

-

Av Madeleine - 3 maj 2009 14:02

Idag är lite av en depp-dag. Jag har inte fått nånting viktigt gjort i helgen och nu får jag betala med depression. Härligt. Jag sitter mest och drömmer, om hur jag vill att det ska vara och sånt.. Och så spelar jag kort med syster hela tiden. Det är roligt.

Nu är det mat

Av Madeleine - 3 maj 2009 13:58

Det är Polens nationaldag samt Pressfrihetsens dag. Namnsdag för John och Jane.


2007: Engelska flickan Madeleine McCann försvinner under semestern med familjen i Praia da Luz, Portugal vilket orsakar en världsnyhet. Både föräldrarna till flickan och även andra ännu icke identifierade personer misstänks för brottet.


Födda:

James Brown.


Avlidna:

Nej.

Av Madeleine - 2 maj 2009 20:07

Det har varit en helg full av spelningar och trevligheter. I torsdags på Valborg spelade vi nere vid slottet och sen åkte jag hem till Anna och hade det trevligt. Blev lite otrevligheter på köksbordet ett tag med sen blev det fint igen. Kom hem vid halv fyra och det är ju superbra när man ska upp och spela på förmiddagen nästa dag. Första maj-spelningen var förövrigt jättetråkig. Vi gick en bit, sen spelade vi en låt, drack en festis. Spelade lite till och sen fick vi sitta och vänta i solen medan massa tråkiga politiker höll sina konstiga tal. David gjorde värsta judogreppet på mig! Det var inte trevligt kan jag säga.

Idag hade vi spelning inne i Norrköping, och det var ju.. inte så kul.. Jag var allmänt sur hela tiden. Varmt var det oxå. Det var skönt att komma hem. 


Nu på kvällen är det Robinsons om gäller, jag har kirrat popcorn och dipp. I like!

Av Madeleine - 2 maj 2009 16:56

Filip och Filippa har namnsdag idag.


1997: Tony Blair blir premiärminister i Storbritannien.

1998: Europeiska Unionen beslutar införa euro som gemensam valuta.


Födda:

Olle Adolphson, David Beckham, Lily Allen.


Avlidna: 

Nä.

Ovido - Quiz & Flashcards