Alla inlägg under maj 2009

Av Madeleine - 18 maj 2009 00:49

Gah, jag tror jag har dödat min laddare till laptopen.. Jag sitter här och hoppas på att den bara blivit överhettad (jag hittade den under en kudde -.-) medan batterinivån sjunker undan för undan. Förvisso ska jag väl sova snart, men wtf, om laddaren är paj blir det ju inte kul, inte minst för plånboken - laptopladdare är svaaaajndyra. Piss!

Av Madeleine - 17 maj 2009 01:06

Det är Norges nationaldag samt Nykterhets- och Världstelekommunikationsdagen. Rebecka och Ruben har namnsdag.


1939: Sverige, Norge och Finland avböjer att sluta en icke-anfallspakt med Tyskland.

1949: Storbritanniens regering erkänner republiken Irland.

2009: Norge vinner Eurovision Song Contest 2009 med låten Fairytale framförd av Alexander Rybak.


Födda:

Horace E. Dodge.


Avlidna:

Nej.

Av Madeleine - 16 maj 2009 20:18

Ronald och Ronny har namnsdag.


1929: Filmpriset Oscar utdelas för första gången.


Födda:

Pierce Brosnan, Esbjörn Svensson, Janet Jackson, Tori Spelling, Megan Fox.


Avlidna:

Nejnej..

Av Madeleine - 16 maj 2009 20:11

Åh, vad skönt med en riktigt dator! Har varit i Stockholm fredag-lördag med Ämmäh och det var supertrevligt. Var på Parlamentet-inspelningoch hälsade på hos hennes morbror.


Ikväll är det Eurovision Song Contest fast jag vet faktiskt inte om jag ska kolla.. Inte på hela iaf.. Jaja.

Av Madeleine - 15 maj 2009 00:14

Idag har jag varit ledig, det var skönt att sova länge. Har spenderat eftermiddagen/kvällen med Ämmäh, och jag ska sova här hos henne för imorgon ska vi åka till Stockholm och gå och se Parlamentet. Det ska bli fett skoj! Vi ska sova hos hennes morbror, så på lördag blir det lite spatserande i huvudstaden. Vi ska leta reda på Ben & Jerry's-glassbaren.


Jag ska sova nu. Eller inte.. Jag ska spela spel nu. Fast först kisspaus!

Av Madeleine - 15 maj 2009 00:07

Paraguays nationaldag samt Sofia och Sonjas namnsdag.


1940: Den första McDonald'srestaurangen öppnas i San Bernardino, Kalifornien.

1970: Pink Floyd ger en konsert i Crystal Palace i London. De spelar så högt att fisken i en närliggande sjö dör.

1971: I Sverige hålls den första pride-demonstrationen i Örebro av en lokal förening (Gay Power Club) där ett av kraven är "att två av samma kön skall få gifta sig med varandra".


Födda:

Sofia Wistam, Tilde Fröling.


Avlidna:

Nä.

Av Madeleine - 14 maj 2009 00:02

Dagens namnsdagsbarn är Halvard och Halvar.


1986: Musikalen Chess har urpremiär på Prince Edward Theater i London.

1998: Sista avsnittet av USA:s genom tiderna mest framgångsrika komediserie Seinfeld visas på NBC.


Födda:

Cate Blanchett.


Avlidna:

August Strindberg, Frank Sinatra.


Av Madeleine - 13 maj 2009 20:20

Linnea och Linn har namnsdag idag.


Födda:

Lasse Berghagen, Stevie Wonder, Pris Carl Philip. 


Avlidna:

Ne.

Ovido - Quiz & Flashcards