Alla inlägg under maj 2009

Av Madeleine - 6 maj 2009 23:17

Jag har skapat en spellista i min ipod som jag döpt till Mys. Den är mys. Lyssnar på Kevlarsjäl just nu.

Min dag har varit i ett dis. Jag minns inte vad vi gjorde på engelskan, och annars har jag vara gett ifrån mig massa musik. På impen blev jag lite glad, vi spelade It takes a fool to remain sane, jag älskar den låten. Fast jag upptäckte att lite av "låtsasengelskan" sitter inpräntat, ibland blev det jättekonstig text, även fast jag hade orden framför mig. Men det var fint. 

  Mukon kändes jävligt.. stressad? pressad? Jag vet inte riktigt, men jag både spelade och sjöng iaf. Det gick bra, men kunde gått bättre. På måndag är det termins som gäller så det var skönt att göra det en gång innan. 

  Jag har även kunnat konstatera att min ensemble-lärare är smått dum i hufvudet.. Hon ändrar på allt, på ett dåligt sätt. Om vi t.ex hade haft Henrik hade han kunnat peta hur mycket som helst, sån är han. Men när hon börjar så blir man bara irriterad på henne. Äckligt.


Snart ska jag gå och sova, det ska bli skönt. Speciellt när man får sova ända till klockan 9. 

Av Madeleine - 6 maj 2009 21:24

Marit och Rita har namnsdag idag.


1840: Världens första frimärke, One Penny Black, utkommer i Storbritannien.

1889: Eiffeltornet öppnas för allmänheten.

1994: Kanaltunneln under Engelska kanalen invigs.


Födda:

Harry Martinsson, Tony Blair, George Clooney, Tore Kullgren.


Avlidna:

Näpp.


Av Madeleine - 5 maj 2009 23:13

Så konstigt det kan vara ibland, för några timmar sen gick jag glatt i skogen och fotograferade allt fint och vårigt. För fem minuter skuttade jag omkring och var extremt glad. Nu är jag depp. Det måste vara nått fel på mig..

Jag har tappat lusten till allt, jag vill inte ens ta en varm dusch för att skölja av mig all kyla. Illa.  

!

Av Madeleine - 5 maj 2009 18:07

Jag hittade engelskapapprena. Dom har legat på köksbordet hela dan :)

Av Madeleine - 5 maj 2009 17:42

Japan firar barnens dag och Danmark samt Nederländerna flaggar för att fira befrielsen från den tyska ockupationen under andra världskriget.

 Gotthard och Erhard har namnsdag.


1494: Jamaica upptäcks av Christoffer Columbus.

1984: Herreys vinner Eurovisionsschlagerfestivalen med låten Diggi-loo Diggi-ley.


Födda:

Karl Marx, Peter Tjajkovskij, Lasse Åberg, Craig David.


Avlidna:

Napoléon Bonaparte.

Av Madeleine - 5 maj 2009 17:39

Ååååh! Jag som tänkte vara så duktig och plugga inför nationella i engelska b, och så tar jag med mig fel papper hem! Jag har ju för sjutton redan gjort "writing"!! Jag får väl göra nått annat, typ sjunga eller spela, göra imp-läxan. Eller plugga inför matteb-np:t!

Av Madeleine - 5 maj 2009 12:01

Håhå, sitter i datasalen och gör ingenting. Det är lunch, men det drogs över på sånglektionen så min lunchpartner Antååååhn har redan gått, och hans mobil dog 1873. Det blir Ica till lunch idag alltså!

Har gemu sen, det blir inte kul.. Vi ska ha gehörsprov, som ingen kan nånting om. Det är jättesvårt att öva gehör, för man måste tydligen alltid vara två och det är jättesvårt att passa in tider där båda kan. Yäh, på David..


Sen ikväll blir det möte, promenad och engelskaplugg.

Av Madeleine - 4 maj 2009 23:17

Jag fick en bok från en pocketbokklubb idag. Jag har tydligen gått med i den och fick nu min första bok gratis. Annars är det 2 böcker i månaden á 99 kronor + 19 i frakt. Jättekul säger Madeleine som har världens bästa ekonomi (jag har faktiskt 1715.67:- på kontot!). Det som gör mig lite förbaskad är att denna bokklubb tydligen inte har börjat med "nymodigheter" ännu. För att avsäga sig sin prenumeration måste man skicka ett förbannat jävla vykort till nån jäkla postadress. Pust och stånk på Pocketbokklubben säger jag bara! Dom ska få ett vykort med julfrimärke på, kanske t.o.m ett julkort, bara för att jävlas.. 

Ovido - Quiz & Flashcards