Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Madeleine - 8 maj 2009 22:45

Äntligen helg! Fast det känns som att veckan gått ganska snabbt ändå, men jag vet inte.

Idag hade vi nationella prov i engelska b, det gick bra tror jag. Fast listening var lite svårt ibland, det gick lite fort. Men jag tippar på g-vg nånstans. Det blir fint. I höst blir det engelska c, det kommer nog bli kul. Jag har kommit på att jag gillar engelska jättemycket!


Ända sen jag kom hem, vid 13.30, har jag suttit på min fula röv i soffan och gjort ingenting. Det har spöregnat ute så det blev ingen promenad, även fast jag var påväg ut ett par gånger där. Det var sånt där mys-regn, man vill sitta och mysa och kura under ett täcke med en god film. Fast det är ju inte så kul när man är ensam.. 

Hoppas det inte regnas imorgon, inte så mycket iaf, jag vill gå långt långt. Alla vädergubbar kan ju lyssna till min bön om att det kan regna mellan 13.30 och typisch 18. Fett bra, det är Musikskolans jubileumskonsert imorgon. Jag undrar vad det är för hemskheter vi ska få höra..

Av Madeleine - 8 maj 2009 18:19

Åke har namnsdag idag.


1886: Coca Cola uppfinns av apotekaren John Pemberton och börjar säljas i stor skala.


Födda:

Tomas von Brömssen, Rafael Edholm, Darren Hayes, Enrique Iglesias.


Avlidna:

Hugo Alfvén.



Ovido - Quiz & Flashcards