Alla inlägg under maj 2009

Av Madeleine - 25 maj 2009 23:58

Mina bröst är för övrigt tydligen likvärdiga med mjölkcentralen (aka Arla). Det är ju fint att man får nån uppskattning iaf. Det var nog första gången jag fick ett seriöst "grrr-ljud" av någon. Det var ju kanske inte direkt från den jag önskat mig, men man tar vad man får.

Av Madeleine - 25 maj 2009 23:52

Jag hatar allting, precis allting. Det är vidrigt så mycket jag har dragit på mig, och allting denna vecka. Jag hatar mitt liv, vill bara gå ut i skogen och sätta mig på en stubbe och inte bli hittad på hundra år. Det behövs gråtas lite känns det som, men jag har inte tid att gråta för jag har inte tid att dra igång nån snyftare nu. Jag skulle behöva Titanic, Moulin Rouge, Brokeback Mountain, The Green Mile eller något i den stilen nu. En riktig rensning så att säga. Fast det känns lite depp att titta på snyftare själv förstås, fast jag vet att jag har sällskap om jag säger till. Fast jag är ju en stark flicka, jag behöver inte er (dagen lögn) så ni kan ju bara dra. Fast jag vill inte det. Jag vill ha en kram.

Av Madeleine - 25 maj 2009 00:44

Usch vad illa jag mår! Det var inte bra med så mycker godis.. Sova borde jag göra oxå, fast jag lär väl inte somna än på ett tag, gick och la mig 4 igår.. eh..


Jag har faktiskt fått lite gjort idag! Jag har börjat på allt utan att färdigställa något, förutom engelskan som är klar. Imorse gick jag ner till Mäseln för att få lite inspiration till svenska-joxet, men jag blev störd av måsarna/trutarna/vad-det-nu-var-för-fåglar så jag försökte mig på att skapa en melodi till impen. Det gick jättebra och jag satt där och sjöng och nynnade för mig själv - tills det kom ett äldre par klampandes! "Hejhejhej, här kommer vi och stör, det gör väl ingenting?" typ.. Tack så jättemycket! Men som den väluppfostrade unge jag är slår jag på världens leende och svarar nått käckt innan jag fortsätter i det tysta med att skapa, vilket inte gick så bra då jag vill låta.. Eh.. Jag gick hem iaf och började på samhällen, som ska vara klar att redovisas idag. Jajjamensan, här planerar vi bra! Jag suger på att ta tag i skolarbete, verkligen, det måste bli bättring till nästa år.


Just nu känner jag att jag skulle valt frisörlinjen istället för musik. Jag vill kunna få mitt hår som jag vill, lika silkigt och fint som det är när man precis lämnar frisötstolen. Rackarns alltså.. Jaja, jag ska ta mig smärtande mage i säng nu. Sov gott världen.

Av Madeleine - 25 maj 2009 00:36

Argentina och Jordanien firar nationaldag och Urban har namnsdag. Handduksdagen firas till minne av författaren Douglas Adams.


1977: Den första visningen av stjärnornas krig äger rum.

1992: Talkshowvärden Jay Leno tar över legendariska Tonight Show på TV-nätverket NBC i USA.

1992: Talkshowvärden David Letterman flyttar till CBS och har premiär på sin talkshow på samma sändningstid som Tonight Show på NBC.

2004: Sista avsnittet av dagtidstalkshowen Ricki Lake Show sänds på amerikansk TV med Ricki Lake som programledare.


Födda:

Jokkmokks-Jokke, Mike Myers, Titti Schultz, Petter, Stefan Holm.


Avlidna:

Nej. 


Av Madeleine - 24 maj 2009 00:30

Eritreas nationaldag, Ivan och Vanjas namnsdag.


1844: Samuel Morse sänder det första elektriska telegrammet, med texten "What God hath wrought".

1956: Eurovisionsschlagerfestivalen sänds för första gången. Premiär från Lugano i Schweiz. Vinnaren Lys Assia (från Schweiz) sjunger Refrain.


Födda:

Bob Dylan, John C. Reilly, Jill Johnsson.


Avlidna:

Duke Ellington, Peter Rangmar.

Av Madeleine - 23 maj 2009 18:05

Desideria och Desirée har namnsdag idag.


1951: Mjölkförpackningen Tetra Pak presenteras.

1995: Sun Microsystems presenterar Java (programspråk).


Födda:

Carl von Linné, Lena Nyman, Drew Carey.


Avlidna:

Henrik Ibsen.

Av Madeleine - 23 maj 2009 17:53

Jag har faktiskt pluggat idag! Gjorde det enklaste, ett CV på engelska. Firade med att cykla ner till centrum och köpa godis. Men fifan vilket hutlöst pris - 7.90/hg Fett ovärt..


Sitter nu i en stickig kofta och lyssnar på Christina Aguilera. Väntar på att köttfärsen ska mjukna så att jag kan laga mat, börjar bli riktigt hungrig. Och attans då! Nu kom jag på att jag skulle ju ha sprungit in på Lidl och köpt vitlöksbröd till mina biffar.. Fan då.. Jag får hitta nått annat antar jag. 


Läser samhällslärare sin mail på lördagar?

Av Madeleine - 22 maj 2009 21:54

Henning och Hemming har namnsdag. Det är Jemens nationaldag.


Födda:

Hergé, Morrissey, Naomi Cambell, Jordan.


Avlidna:

Victor Hugo.

Ovido - Quiz & Flashcards