Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Madeleine - 9 januari 2009 22:09

Idag har Gunnar och Gunder namnsdag.


1812: Napoleons trupper besätter svenska Pommern.

1861: Mississippi blir andra delstat att lämna USA.

1924: Frisinnade folkpartiet bildas, knutet till Frisinnade landsföreningen.

1951: Förenta Nationernas högkvarter invigs i New York.


Födda:

Richard M. Nixon, Jimmy Page, Haddaway (haha!) och Jan Johansen.


Avlidna:

Bara en massa tråkiga och för mig okända personer.. Men ett roligt namn var Norberto Bobbio, italiensk rättsfilosof.


Adieu

Av Madeleine - 9 januari 2009 22:06

Let's dance var intressant.. Vissa var faktisk riktigt bra. Älskar Blondinbellas min när hon fick sina poäng, mwaha.


Jag är fett mätt! Har tryckt i mig hamburgare, massa chips, nötter och chokladpudding. Detta är stora "moffarhelgen", på måndag ska jag bli en nyttig människa.


Kent ljuder i öronen. Det är nästan det enda jag lyssnar på nuförtiden. Och så Timo Räisänen. Musik jag för två år sen inte skulle låtit ta upp plats på min dyrbara hårddisk. Man förändras..

Av Madeleine - 9 januari 2009 18:44

Visserligen har jag bara haft två skoldagar, men fy fan vad skönt med helg! Känns så otroligt onödigt att börja vårterminen på en torsdag.. Vem bestämde det egentligen? Tur att torsdagar och fredagar är korta skoldagar iaf.

Jag tog bussen hem vid ett tillsammans med MrF. Det var tänkt att vi skulle till körskolan och fixa lite men herrn hade visst inte pratat om det med sin moder. Gjorde inte mig nått, jag fick ju komma hem tidigare.


Är relativ nyligen hemkommen från en shoppingtur, har laddat upp inför Tv-kvällen men nötter, chips och dipp. Mumma!

Ovido - Quiz & Flashcards