Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Madeleine - 13 januari 2009 18:34

Knut knöt en knut bakom en knut. Det är Knut som har namnsdag idag.. Och så är det Tjugondedag Knut, alltså är det dags för julgransplundring (det gjorde jag innan nyår..), bort med alla julsaker! Julen är slut!


1435: Sveriges första riksdag hålls i Arboga.

1544: "Västerås arvförening" inför arvkungadömet i Sverige. Kronan skall nu ärvas av kungens äldste son.  

1928: Konserthuset i Göteborg, en byggnad helt i trä från 1904, brinner ned.


Födda:

Gustav III, Lars Ohly, Patrick Dempsey, Orlando Bloom.


Avlidna: 

Karl den Tjocke (Omg, en släkting! Frankisk karolingisk kung).



Av Madeleine - 13 januari 2009 18:32

En av mina favoritsidor.

 Denna höll skrattade jag ihjäl mig av:

http://www.tjuvlyssnat.se/stockholm/min-mage-vet-att-jag-ar-nara

Av Madeleine - 13 januari 2009 17:48

Det känns lagom bra när man överrumplas av sockerkaksdoft när man precis har lagt av med sötsaker..


Det var riktigt jävla pain in the ass att gå upp i morse. Ville bara ligga kvar och sooova. Men jag var duktig och gick upp, för idrottsläraren är så jäkla läskig och väldigt noga med närvaro och så..

Idag hade jag sånglektion! Min sånglärare är riktigt bra, hon lixom förstår.

Jag, MissE och MrF masade oss iväg till matsalen med låga förväntningar, men det var faktisk en riktig överraskning. Och jag åt potatis idag!! Jag äter typ en potatis per år för den är så kass och äcklig. Jag hade t.o.m lite grönt med på tallriken, jag känner mig riktigt duktig.


Duktigt i matsalen


Till gemun hade läraren med sig en lärarkandidat (han var ganska söt i profil). Lektionen i sig blev ganska tråkig och alla var sådär sega och kunde ingenting.. Yes!


Jag hittade en mugg i en av slagverkssalarna som är mega! Jag snodde med mig den hem.. Jag är lite busig idag. Fast jag måste diska den ordentligt i diskmaskin för den var inte så fräsch, tror den stått där ett tag..

Nu sitter jag här och känner mig jättenördig med en massa sladdar och extrerna hårddisk omkring mig; jag lägger över lite film och Timo Räisänen till min brewd. Nice på det! 


Snögubbarna vid Norrtull/Kungstorget känns lite malplacerade..

Ovido - Quiz & Flashcards