Alla inlägg under januari 2009

Av Madeleine - 28 januari 2009 22:53

Karl och Karla är namnsdagsbarn idag, och således är det Konungens namnsdag. Dessutom heter min granne Karla. Grattis.


1668: Lunds universitet invigs.

1958: Lego i Danmark får patent på de byggklossar företaget än idag använder som grunden i sina leksaker.

2003: Folkhälsoinstitutet vill ha rökförbud i alla restauranger, barer och kaféer.


Födda:

Gustav Eriksson Vasa, Elijah Wood.


Avlidna:

Astrid Lindgren.

Av Madeleine - 27 januari 2009 17:47

Jag har kommit fram till att jag hellre kör vår stora Volvo 740 än den "nya" golfen. Förvisso var jag bäst på att köra in genom grindhålet med  golfen, men fan vad jobbig den vara att växla!

Det var lite roligt, jag stannade i en backe för att träna "start i backe" och då kom en mötande lastbil från grustaget längre upp i skogen. Han stannade brevid mig, han trodde nog att jag ville något, men jag viftade snabbt iväg honom. Han kände sig nog lite förvirrad, det var en nederländsk lastbil. ^^


Nu har jag fixat till en liten kaklotterilapp och jag känner mig duktig. Den ska mamma få skriva imorgon. Moahaha..

Av Madeleine - 27 januari 2009 15:37

Det blir ingen tårta för mig idag, det är jobbigt och tråkigt att åka buss när man är själv och när självet inte är på det strålande humör det kan vara en vårdag i april.

Min eftermiddag blir köraköra bilen och så ska jag börja på min uppsats om modernismen som ska vara klar nästa vecka (tror jag) eller jobba med samhällen. Bleh. Tårta är roligare.

Av Madeleine - 27 januari 2009 14:33

Idag har jag skolkat. Jag hatar tisdagar och dom får mig att må psykiskt dåligt. Men jag är ledsen att jag missade sången. Andra gången i rad dessutom..

Jag vill övningsköra nu, snart, sen har jag ändrat mig och vill åka och äta tårta hos Ämmäh. Ja.

Av Madeleine - 27 januari 2009 14:23

Idag fyller finaste Ämmäh 18 år!

Idag fyller Calle 17, inte igår.


Det är Förintelsens Minnesdag och Göta och Göte har namnsdag.


1719: Karl XII:s liktåg anländer till Karlbergs slott utanför Stockholm.

1945: Förintelselägret Auschwitz i Polen befrias av sovjetiska styrkor.

1990: Vasaloppet inställs p.g.a snöbrist för första gången sedan 1936.


Födda:

Wolfgang Amadeus Mozart, Lewis Carroll, Donna Reed, Fred Åkerström, Björn Afzelius, Allan Cumming, Göran Hägglund.


Avlidna:

Giuseppe Verdi. 

Av Madeleine - 26 januari 2009 23:02

Jag har ju totalt glömt ett födelsedagbarn juh! Min systerson Marcus fyller 3 idag! Så jäkla söt! Om jag hade suttit vid den stationära datorn hade jag postat en bild på honom, kanske kommer sen.

Det är förbaskat synd att den syster som är mest lik mig bor längst bort. Vem vill bo i Texas lixom? Jag tycker mamma ska övertala henne (eller snarare hennes pojkvän) att flytta hem igen. Hon är inne på sin andra amerikanska kille nu, och deras familjer har fått så mycket Malin nu. Det är inte billigt att flyga till USA inte.. 

Av Madeleine - 26 januari 2009 22:59

Nu äntligen! 3 timmar senare är jag klar med alla bloggar. Shit pommes vilken blandning av intressant och totalt bullshit. Bästa var Johan Glans-klippen på en blogg. Sämsta var Kissie som "funderar på att bli lesbisk, fast hon har pojkvän" och Blondinbella som har sylt, glass och socker på sina pannkakor.

 Ja, jag läser såna bloggar, tyck inte illa om mig.


Imorgon är det tisdag. Jag hatar tisdagar. Förutom sånglektionen och det faktum att just imorgon är en mycket speciell persons födelsedag. Tårta blir det!

Av Madeleine - 26 januari 2009 20:55

I brist på kärlek (mellan pojke och flicka) får man äta choklad. Jag har funnit Marabou's Dark Pistachio, den är ljuvlig! Min fru köpte öven en go' men hallon förut, mumma!


F.ö har jag fortfarande 65 inlägg kvar att läsa, folk tycks ha haft det tråkigt under natten/dagen.

Ovido - Quiz & Flashcards