Alla inlägg under januari 2009

Av Madeleine - 26 januari 2009 20:21

Imorse, en halvtimme innan klockan ringde kom min hund in och la sig runt mitt huvud. Det var väldigt mysigt och han var ovanligt snäll. Det enda negativa var att jag förlorade 30 minuter sovtid..

Av Madeleine - 26 januari 2009 20:10

Nu har jag varit fett duktig och tränat, känns skönt. Gick på staden och hittade massor av saker. Ge mig ett studiebidrag och det är borta direkt.

När jag loggade in på bloggkoll hade jag 100+ nya inlägg. Känns bra, då har jag nått att läsa ikväll..

Av Madeleine - 26 januari 2009 00:03

Grattis på 18-årsdagen, Christine.

Grattis på 18-årsdagen, Alexander.

Grattis på 18-årsdagen, Jonny.

Grattis på 17-årsdagen, Calle.


Australien och Indiens nationaldag (-ar?)

Bodil och Boel har namnsdag.


1790: Operan Cosi van tutte av Mozart, har urpremiär i Wien.

1837: Michigan blir den 26:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen.

1924: Föreningen svenska tonsättares internationella musikbyrå (Stim) är klar att börja sin verksamhet.

1988: Andrew Lloyd Webbers The Phantom of the Opera har sin första föreställning på Broadways Majestic Theatre i New York.

2003: Gudrun Schyman avgår som partiledare för Vänsterpartiet, sedan hennes skattefiffel avslöjats.


Födda:

Alice Babs, Paul Newman, Anders Fogh Rasmussen, Edward (Eddie) Van Halen, Ellen DeGeneres.


Avlidna:

Prins Gustav Adolf, Gustav von Platen.



Av Madeleine - 25 januari 2009 22:23

Jag har fått en liten kick av att sy. Jag har ju gjort om en reflexväst idag och det gav mig blodad tand så att säga. Tyvärr har jag inget tyg eller nått annat att sy på/om. Blir lite lessen, men vad ska man göra, slita sönder tröjan? Hehe.

Imorgon ska jag ta mig en skön sovmorgon, så min samhällslärare sa att hon började bli krasslig. Det är så härlig att vara pendlare när första lektionen blir inställd. Jag kör på det osäkra och sover lite längre jag, det har ju inte hindrat mig innan precis.. 

Jag har varit fruktansvärt dålig den här helgen, ätit onyttigt alla tre dagar. Nu blir det bara frukt och grönt och kanske yoghurtglass nån gång. Jag har skrivit upp passionsfrukt på inköpslistan - fett gott! 

Jag ska lalla runt lite mer på the world wild web, sen blir det sängen. 

Natt på er!




Fyll min mun med din alldeles för kalla tunga, ja tack..

Av Madeleine - 25 januari 2009 15:10

Jag har varit väldigt kreativ idag och sytt om en reflexväst så att den passar hunden. Duktig är jag!

Ska nog köra på lite mera matte om en stund, eller så blir det samhäll.. Och så måste jag spela, bah! Man kommer på så mycket saker man måste göra på söndagen, fett dåligt..

Förhoppningsvis får jag köra lite bil sen om vi får nycklarna till den nya bilen nån gång, det ska bli skojs.

Av Madeleine - 25 januari 2009 15:04

Idag har Paul och Pål namnsdag (så jävla onödigt?)


1907: Första socialdemokratiska kvinnokonferensen i Stockholm kräver kvinnlig rösträtt.

1924: De första olympiska vinterspelen öppnar i Chamonix, Frankrike.

1937: Världens längst såpopera, dagliga Guiding Light startar i amerikansk radio. 1952 flyttar den till TV och har 2006 sänts i över 15,000 TV-avsnitt på CBS i USA.

1957: Skogsmulle skapas för första gången.


Födda:

Virginia Woolf, Stikkan Andersson, Ulf Kvensler, Alicia Keys, Christian Olsson, Robinho.


Avlidna:

Al Capone, Ava Gardner.

Av Madeleine - 25 januari 2009 00:31

Sitter med träsmak i rumpan och ger Facebook ett nytt försök. Det ska nog bli roligt det här. Hela kvällen har varit fett tråkig, jag har bara gnällt på MissE på msn. Yäh på det!

Jag kom nyss på att jag inte är nån metal-brud längre. Ingen självklar iaf.. Nu är det nästan bara svensk pop/rock som ljuder ur mina högtalare som i sig inte är fy skam, inte ett dugg, men jag måste ju tänka på min image också. Förvisso hör väl den hemma i min gamla högstadieklass.. Jag har ingen aning om hur folk uppfattar mig faktisk, jag skulle gissa på att jag utåt sett är tyst och tillbakadragen. Egentligen är jag inte det, inte med rätt personer. Det finns dom som är jättebra på att locka ut det galna odjuret som finns där inne nånstans. Jag önskar att jag alltid var väldigt framåt och knäpp, nästan jobbig. Vad mycket mer folk jag skulle ha att prata med då.. Mitt liv är sorgligt ur flera aspekter, jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Sluta skriva om det och gå ut och prata med folk?

Som sagt, jag är lite knäpp ibland..   

Av Madeleine - 24 januari 2009 19:16

Jag har fruktansvärt tråkigt! Jag har ingen aning om vad jag ska göra. Inte ens film kan jag titta på, för då måste jag stoppa sen när körslaget börjar och det har jag ingen lust med.. Bleh.. Men jag har fått mitt godis nu iaf, synd bara att mamma bara fick med de minst goda winegummina..

Ovido - Quiz & Flashcards