Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Madeleine - 5 februari 2009 22:13

Idag gjorde chauffören på 186:an mig förvirrad. Linjen är lite knasig, vissa tider går den inte till den för mig närmsta hållplatsen. Idag var en sån dag och jag fick knata lite längre. Men när jag gått på och satt mig tillrätta så åker han ändå till den däringa hållplatsen. Först blev jag lite förbaskad och tänkte att då hade jag ju sluppit gå den extra biten med feber och allt.

Min ilska stillas när chauffören hoppar ur bussen och halvspringer upp i skogen och in bakom en sten. Han var allt lite kissnödig han! Undrar om han hade åkt den extra biten om jag inte hade stått vid hållplatsen..?

Av Madeleine - 5 februari 2009 20:07

Idag gick jag till skolan med feber och rinnande näsa, preparerad med paracetamol och med en ibumetin i fickan.

Kollade på son-projektet och dom är fortfarande fetingbra. På lördag ska vi vara med också, kör i andra akten. Det blir nog om min hals håller sig såhär.

Ämmäh och jag fixade värsta bästa platserna till våra föräldrar också, första balkong första rad i mitten. Feting.


Mitt rum ser förjävligt ut, jag måste ta mig tid att städa! Får göra det imorgon efter körrepet. Jag tänker totaldissa folket som kommer från nån folkhögskola och ska spela för oss - jag är sjuk..

Av Madeleine - 5 februari 2009 19:58

Idag har Agata och Agda namnsdag, och så firas Runebergsdagen i Finland.


1931: Hastighetsrekord med bil 396 kilometer i timmen.

1971: Apollo 14 landar på månen.

1989: Den pan-europeiska sportkanalen Eurosport inleder sina sändningar.


Födda:

Sven-Göran Eriksson, Claes Månsson, Helena Bergström, Marcus Grönholm, Erica Johansson, Cristiano Ronaldo.


Avlidna:

Nej..

Ovido - Quiz & Flashcards