Alla inlägg under februari 2009

Av Madeleine - 23 februari 2009 21:53

Jag är lite putt på nt's resencent. Hon påstår att sportlovsorkesterns musiker inte är orkestervana. Ursäkta mig? Visst finns det säkert några som inte spelar i orkster till vardags men wtf.. Jag har spelat i orkester sedan jag var 10, det kan vara därför jag är sur. Fuck henne, typ..

Av Madeleine - 23 februari 2009 21:18

Jag har en passion för frysta saker (typ som EllaMarie); glass, köttbullar, jorgubbar, hallon, you name it!

Luv

Av Madeleine - 23 februari 2009 21:04

Måndagar, fifan. Jobbigt att gå upp var det, och bara jobbiga lektioner dagen till ära. Dessutom försvann kören idag pga. en teaterföreställning. Den var lite lång, men snubben som pratade efter var fett med kul.

Imorgon är ännu en jobbig dag. Jag har varit duktig och skickat iväg min låt som skall plankas. Måste sjunga! Har inte gjort det på hela veckan och det är verkligen inte bra. 

Det är mycket som inte är bra just nu. Många tankar så att säga. Klur.

Av Madeleine - 23 februari 2009 20:58

Idag är det Bruneis och Guyanas nationaldagar, och Torsten samt Torun har namnsdag.


 1876: Inrättas statsministerämbetet i Sverige och Louis de Geer blir den förste på den nyinrättade posten.

 1939: Får Walt Disney en Oscar för sin första tecknade långfilm "Snövit och de sju dvärgarna".

 1979: Har Lasse Åbergs film "Repmånad" premiär.

2002: Musikalen Chess har Sverigepremiär på Cirkus i Stockholm.


Födda:

Ulla Skoog, Henrik Schyffert, Ola Svensson, Dakota Fanning.


Avlidna:

Nejnej.

Av Madeleine - 22 februari 2009 22:02

Idag gick jag upp 14.30, megaskönt men ack så megadåligt. Har inte pluggat ett piss den här veckan och jag borde ha gjort det idag, men icke. Det enda bra jag åstadkommit är en lång promenad med hunden.

Som alla andra är jag kluven till att lovet är slut, men det ska nog bli skönt att återgå till de gamla vanliga rutinerna igen. Eller?


Tankar snurrar, drömmar återkommer - wth, vad händer? Fan..

Av Madeleine - 22 februari 2009 20:50

Pia har namnsdag och det är Saint Lucias nationaldag.


1900: Hawaii blir ett territorium inom USA.

2004: Sista avsnittet av dramaserien Sex and the City visas på betalkanalen HBO i USA.

2005: Punkpop-bandet Blink 182 splittras.


Födda:

George Washington, Magnus Wislander, Drew Barrymore.


Avlidna:

Andy Warhol.

Av Madeleine - 21 februari 2009 22:08

Hilding har namnsdag och Norges kung fyller år. Officiella modersmålsdagen.


Födda:

Håkan Nesser, Jennifer Love Hewitt.


Avlidna:

Malcolm X.


Av Madeleine - 21 februari 2009 10:13

Jag blir alltid lika glad när mobilen ringer. Lika besviken när det visar sig att det är mamma..


 Igår gjorde vi konsert i Motala. Det gick bra, varken mer eller mindre. Ikväll blir det ytterligare en, i DeGeer-hallen. Det blir nog bra.

Nästa vecka blir klurig, jag har inte pluggat ett piss och det känns som att jag borde ha gjort det.. Eh.. Vi får se om jag överlever, imorgon blir det iaf samhällsplugg och impläxa.

Ovido - Quiz & Flashcards