Alla inlägg under februari 2009

Av Madeleine - 20 februari 2009 10:41

Jag är lite putt. Läste i dagens NT i en artikel om någon, där hon fick typ "fem snabba". En fråga var "vilket band har nyligen slagit igenom med låten Human?"

Svaret är ju The Killers, och nu kommer vi till det som gör mig arg: The Killers bildades 2002 och släppte debutalbumet 2004, vilket sålde platinum gånger X i både USA och Storbrittanien. Dom slog alltså igenom för flera år sedan, inte nyligen! Det är bara korkade svenskar som inte upptäckt dom förens nu..

Av Madeleine - 20 februari 2009 00:00

Vivianne står för namnsdagen.


1928: Telefonlinjen mellan Sverige och USA öppnas.

1990: Berlinmuren nerriven mellan gamla riksdagshuset och Checkpoint Charlie.


Födda:

Cindy Crawford, Kurt Cobain, Rihanna.


Avlidna:

Nej.

Av Madeleine - 19 februari 2009 23:35

Gabriella och Ella har namnsdag idag.


1989: Globen i Stockholm invigs med stor uppmärksamhet i media.


Födda:

Seal, Jakob Samuels, Joakim Cans, Ola Salo, Björn Gustafsson.


Avlidna:

Nej.

Av Madeleine - 18 februari 2009 20:36

Jag är trött. Man blir trött av att hålla igång hela dagarna. Spela spela. Imorgon är sista dagen innan konsert. Tacos på kvällen, det blir nice.

Nu ska jag sova.

Av Madeleine - 18 februari 2009 20:28

Det är Gambias nationaldag och Frida samt Fritiof har namnsdag idag.


1930: F.d planeten Pluto upptäcks av Clyde Tombaugh.


Födda:

Per Brahe d.y., Anders Zorn, Yoko Ono, Efva Attling, John Travolta, Ted Gärestad, Anders Frisk, Ebba von Sydow.


Avlidna:

Martin Luther, Michelangelo, Olle Nordemar.

Av Madeleine - 17 februari 2009 22:36

Alexandra och Sandra har namnsdag.


1931: Adolf Hitler och Joseph Goebbels förbjuds hålla föredrag i Stockholm.

1959: Världens första vädersatellit, amerikanska Vanguard 2 sänds upp.


Födda:

Michael Jordan, Billie Joe Armstrong, Shirley Clamp, Kaoru Niikura, Paris Hilton.


Avlidna:

Nej.

Av Madeleine - 16 februari 2009 20:25

Han har Rasmus leende! Fett hett!!

Av Madeleine - 16 februari 2009 20:21

Jag vet inte, det kanske bara är jag, men fasiken vad lik jag är Ville Valo ibland! Mycket kajal och the mörkblå-gröna mössan ist the shit! Det enda som saknas är tatueringarna och den snigga magen. En dag så!


Jag vill att mitt spotify ska fungera, så jag kan lyssna på HIM och 30 Seconds to Mars! Arg är jag..

Ovido - Quiz & Flashcards