Alla inlägg under oktober 2009

Av Madeleine - 14 oktober 2009 11:49

Stannade hemma idag, vaknade med världens huvudvärk. Ska försöka få lite gemu gjord, annars är jag verkligen jättedålig! Och så måste jag tvätta. Och sjunga. Och spela. Och göra engelska... Det kommer inte bli nått gjort känner jag redan nu. Jag kommer sitta här med datorn i knät och tvn påslagen, med avbrott endast för toalettbesök och intag av någon form av föda. Jättebra Madeleine..

-

Av Madeleine - 13 oktober 2009 22:22

Läste nyss på skolans hemsida att vi får extra långt jullov. Härligt! Vi börjar inte förens den 11 januari. Glad

Av Madeleine - 13 oktober 2009 20:08

Jag tror att jag håller på att bli sjuk, på riktigt. Det isar i underkäken, det gör det alltid när jag blir sjuk.. Lite jobbigt, fast samtidigt ganska skönt. Jag behöver vara hemma och varva ner lite, jobba igen. Vi får se hur jag mår imorgon.


För övrigt suger jag på att göra upp eld, eller, i alla fall i vedspisar (vilket vi råkar ha som värmekälla) och det är ju inte så kul när man är ensam hemma. Jag får be pappa om en kurs i eldning.

Av Madeleine - 6 oktober 2009 20:05

Jag har powerwalkat varje dag denna vecka, det är skönt! Men det känns lagom bra när mammsingen kommer hem med en burk Ben&Jerry's.. Men idag ska jag inte äta en hel själv i alla fall!


Idag gjorde jag något för första gången - jag missade bussen imorse! Jag har aldrig missat bussen till Norrköping på mina tre år av pendlande, fast det har varit nära några gånger. Men idag var det alltså dags.. Som tur var kom det en fyr-tia (icke-expressbuss) precis när jag kom så jag slapp sitta och vänta i kylan på nästa expressbuss.

Av Madeleine - 5 oktober 2009 22:18

Här sitter jag och gör allt annat än det jag borde. Jävla Facebook. Men Kent är bra, och deras nya singel "Töntarna" är grym.


Jag undrar om plugg-andan ligger i generna? Både jag och min lillasyster är sämst på att plugga! Dock har jag inte forskat vidare i hur mycket plugghäst det finns i mina äldre systrar, och föräldrar, men iaf, det bådar inte gott det här. Haha, det här är verkligen sämst, och ju mer jag skriver desto mindre tid blir det till svenskan/engelskan/religionen/whatevva'.. Sämst, verkligen. Men imorgon (som jag säger varje dag) kommer jag ta tag i det, har 2 veckors Gemu-läxa (alltså jättemycket) att göra och dessutom tror jag att jag ska sjunga på Mukon.. ?.. Bäst att plocka fram nått fint som sitter. Sämst att ha sånglektion på torsdagar! Eller nej..

-

Av Madeleine - 4 oktober 2009 21:18

Nu ska jag ta min iPod och gå upp och lägga mig under mina prickiga täcken och kaaaaanske läsa lite Thèrése Raquin. Eller så drömmer jag om alla coola/crazy saker jag ska göra när jag inte längre har tryggheten (?) på Kristina att luta mig tillbaka mot. Det blir spännande. Och dyrt. Men mest spännande. Och roligt.


Sov gott

-

Av Madeleine - 4 oktober 2009 17:45

Åh så skönt! Jag ska börja gå varje dag, jag blir lugn av det. Med bra musik till blir det great.

Har inte gjort svenskan än, men jag såg en konversation mellan Lena och Lotta på fejjan, nu känns det mycket lättare :)


MERA BULLAR!

Av Madeleine - 4 oktober 2009 15:54

     

Ovido - Quiz & Flashcards