Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Madeleine - 22 juni 2009 12:17

Solen skiner och jag är glad! Satt ute i solen och läste förut, imorgon blir det nog att lägga sig och sova i solen. Härligt!

Av Madeleine - 22 juni 2009 12:11

Idag har Paulina och Paula namnsdag.


Födda:

Meryl Streep, Cindy Lauper, Dan Brown.


Avlidna:

Judy Garland, Fred Astaire, Ted Gärestad.

Av Madeleine - 22 juni 2009 00:29

Fan vad jag bloggar idag, så jäkla bra är jag! Eller igår.. Men iaf..

Inte för att det intresserar läsaren, jag skriver mest för att bli av med det nånstans, som ett bollplank - fast utan att man får nått tillbaka. Djupt.. 


Imorgon börjar jag jobba eftermiddag och det ska bli apskönt, verkligen! Att jobba 5.30-14.00 är ingen höjdare direkt, speciellt inte när man är mer av en nattmänniska, som jag. Och så är det ju kuligt med ob-tillägg också, icke att förglömmas. Far min slog lite på räknaren och kom fram till att om jag har samma timlön som förra sommaren och jobbar i 9 veckor kommer jag tjäna 23.000 tjocka grisar. Inte fy skam det inte! Och då räknade han utan ob, och som sagt med förra årets lön. Jag kommer vara rik i höst, fast det mesta kommer väl försvinna till diverse onödiga ting såsom tatueringar, tandvård och gummistövlar.

Jag håller på att göra en lista med allt jag vill ha och vad det kommer kosta mig. Jag vill publicera den här. Det kommer jag göra, för ingen kan hindra mig. Moahaha!


 

"..and they're all made out of ticky tacky
And they all look just the same."



Ovido - Quiz & Flashcards