Alla inlägg den 30 juni 2009

Av Madeleine - 30 juni 2009 23:48

Ligger här i Ämmähs bäddsoffa med en alldeles för platt kudde och funderar på om jag ska kolla på lite Weeds eller inte. Eller är jag för trött för det? Jag borde sova, så jag är pigg inför morgondagens shopping. Shopping, ettårskalas och sen bussen hem till lilla Finspång. Vi har stora planer för torsdagen; kirra frukt och dricka i överflöd och dra ut till Axsjön för lite hederligt sol-och-bad-häng. Ser fram emot det! Ska fylla på bikiniförrådet och inviga det då - för åtminståne Ämmähs blickar. Huhu!

Av Madeleine - 30 juni 2009 13:05

Min mor tycker om att utnyttja att jag kan hantera en bil. Idag, till exempel, bad hon mig flytta bilen till skuggan medan hon smorde in sig. Sure, tänker jag och skuttar ut i bikini och sneakers. Jag fick slänga en förbannelse över den sega växelspaken men annars är jag fett bra.

Denna lilla händelse fick mig att tänka på att det var jättelänge jag körde bil "på riktigt" och att jag har 10 körlektioner som ligger och skräpar. Jag borde boka in lite tider snart.. 

Av Madeleine - 30 juni 2009 01:47

Elof och Leif har namnsdag idag.


1894: Tower Bridge i London invigs.

1974: Mrs. Alberta King, mor till medborgarrättskämpen Martin Luther King skjuts till döds i en baptistkyrka i Atlanta, Georgia, USA.


Födda:

Jojje Jönsson, Rami Shaaban, Michael Phelps.


Avlidna:

Elsa Beskow.

Ovido - Quiz & Flashcards