Alla inlägg under maj 2010

Av Madeleine - 22 maj 2010 13:57

Vi ska tydligen inte äta på glassrestaurangen, bara glass från kiosken på hörnet. Som vanligt alltså, jag anar viss snålhet här. Men jag ska fan i mej ha en hink om dom har kvar dom.. När jag får barn ska jag ta med dom och äta dyr glass varje sommar.

Av Madeleine - 21 maj 2010 21:20

  • har jag gjort ett krångligt prov i Barn och Musik, jag vet inte riktigt hur det gick..
  • har jag haft min sista flöjtlektion, ever. Det känns skönt, speciellt med tanke på att jag sprang in i BjF igår.
  • har studentklänningen äntligen inhandlats. Inte den jag ville ha från början, och fortfarande vill ha, men den här är fin den med.

  • ska jag ta ett välförtjänt bad, med inpackningar av olika slag.

Imorgon ska jag kanske till Smultronstället, det blir fint!

Av Madeleine - 20 maj 2010 22:44

Jag är inte bra på att plugga, verkligen inte. Det värsta är att jag alltid har varit sån. Tanken på att jag skulle kunna haft grymma betyg genom hela skolgången retar mig lite, men det är väl sånt man får ta. Jag har ändå inga planer på att plugga högskola/universitet inom den närmsta framtiden. Haha, det ultimata skulle vara att gifta sig rikt och stanna hemma med barnen och bara kunna ägna sig åt hobbys. Men jag tror jag låter bli det faktiskt. 


Jag får ta det som det kommer, jag har jobb fram till minst vecka 34 sen får vi se vad som händer. Jag vet i alla fall att jag vill resa, mycket, hur är dock än så länge oklart. Jag har ju syster i Texas så det kan ju vara en början kanske, vi får se. 


En sak som är säker - fan vad skönt att slippa skolan!

Av Madeleine - 19 maj 2010 23:29

Jag har inte pluggat idag, det var dumt av mig. Jag har gemuprov imorgon och jag kan absolut ingenting. Haha jag har inte lärt mig nånting på 3 år typ... Mindre bra.. Men jag hoppas att det här provet inte kan sänka slutbetyget, ehe..

Av Madeleine - 18 maj 2010 23:05

Idag har jag gjort rabarberkräm. Det blev jävligt gott, nästan för gott, för min mor stal hur mycket som helst. Hon borde göra sin egen kräm..


Jag har även gått i skogen i 2 timmar, på ett spår jag aldrig gått förut. Det visade sig vara lite längre än jag trodde. Jag blev trött och ville ringa efter skjuts, men jag kom på att jag inte visste vart fan jag var så jag fick fortsätta gå. Jag blev lerig om fötterna (notera att fötterna blev leriga, inte bara skorna). Jag hittade en jättefin äng där solen sken. Jag mötte en älg, eller, den var ganska långt bort och så fort den hade glott lite konstaterade den att jag var farlig och sprang. Stackarn, jag ville ju bara fota..


Nu har jag varit duktig och lagt in massa viktig, klassisk musik i iPoden så jag kan det till på onsdag. Bra där. Nu får duktigheten vila lite, jag ska sova med Flight of the Concords i öronen.


-

Av Madeleine - 18 maj 2010 21:45

Den här låten har gått på repeat i mitt huvud hela dagen, med och utan ljud i öronen.


Av Madeleine - 17 maj 2010 21:41

..ska jag gå samma väg i skogen, men ta kameran med mig, för till skillnad från Emma så hittar jag även när jag är upprörd.

Av Madeleine - 17 maj 2010 21:34

Jag ska inte göra prövningen i Engelska C, jag pallar inte. När jag insåg det gick jag en aggressiv mil och sen mailade jag till min lärare. Hon är bra, hon förstår. Så nu har en börda lyfts från mitt bröst, även fast jag får IG. Men jag får ju dom 100 poängen ändå så det räcker för mig. Nu ska jag satsa på musikhistorian ikväll och ha det som kvällslektyr - överstrykningspennan here I come! Sen blir det Gemu, Bamu och eventuellt Arbetsmiljö- och säkerhet, om det kan höja mitt betyg. Måste prata med läraren om elsäkerheten också, ajajaj. 

Ovido - Quiz & Flashcards