Alla inlägg den 11 november 2008

Av Madeleine - 11 november 2008 19:18

Det har verkligen inte varit en trevlig dag idag, bara stundvis. Jag har blivit en mästare på att stänga av alarmet efter andra "snoozningen" vilket resulterade i att jag idag kastade mig upp kvart över sex. Inte så härligt, med tanke på allt jag skulle göra - tvätta håret och hela köret. Det hela slutade med att jag inte hann äta frukost, fick ta med mig bröd att äta på bussen.


Hade ett äckligt matteprov direkt på morgonen, två timmar långt -.- När jag gick därifrån snurrade siffrorna i huvudet på mig, fifan.

Vid 10 blev det tråkig brukspiano och sen en ganska trevlig sånglektion. Om en vecka ska jag och några sångerskor tillsammans med några gitarrister göra en liten konsert på Café Swartz, och jag känner lite prestationsångest, övade medmina gitarrer första gången idag. Baah! Skyller på dåligt information..


Gemulektionerna är nuförtiden nästintill roliga. Läraren har sänkt sig till en nivå där man faktiskt förstår vad han pratar om. Idag lyssnade vi på Tavlor på en utställning, och om några veckor ska vi se Symfoniorkestern framföra just denna komposition. Det ska bli trevligt. Härligt med förmåner när man går musik, fribiljetter till Symfoniorkestern är aldrig fel.


Jag hade tänkt vara hemma på torsdag, för jag har verkligen inte skött mig på lovet. En psykologiuppsats ska in på fredag (ännu mera ångest) och jag har inte ens börjat. Trodde det skulle räcka med torsdag, men sen fick jag reda på att jag måste åka in iaf, pga. genrep inför tisdag. Det blir nog "hemskolning" imorgon också. BARA PLUGG!


Puss.

Ovido - Quiz & Flashcards