Alla inlägg under november 2008

Av Madeleine - 22 november 2008 23:43

23:43 - Rice Electric-Lonely ones

Jag klurar lite här i mörkret, sjunger lite, det fint. Jag har kommit fram till att det snart är december. (Jag är smart) Önskelistan sitter på kylskåpet, eller nej, frysen faktiskt, sen några timmar. Jag längtar efter julen, det är speciellt. Fast den försvinner direkt igen -.- Men det är trevligt så länge det varar :D

Måste börja tänka lite på julklappar.. Mammi&Pappi är klarar, syster har jag ingen aning om.. Brud&Brudgum är typ klart, bruden iaf - lite halvt.. Nu väntar jag bara på november månads studiebidrag. Om det blir nått förstås, har tagit lite för många sovmornar känns det som -.-' 

Nu blir det sängen minsann, med en god Gossip Girl-bok.

23:48 - Nightwish-Forever yours

Av Madeleine - 22 november 2008 15:42

Lördageftermiddag, det börjar mörkna, snön ligger med ett tunnt täcke över vår fula lilla värld. Jag har varit duktig och påbörjat min konditionsrapport som ska vara klar på tisdag. Detta bådar gott.

 Igår var det studiedag och hunden väckte mig med sitt ylande efter mamma. Gick ner efter en stund och tröstade honom, då blev han glad. På kvällen åkte vi ett glatt litet gäng till Linköping och lyssnade på Arméns musikkårs avslutningskonsert. Det var trevligt, mycket bra musik. Träffade Thomas och Johan, puss på handen ^^)

 Snart bär det av att köpa lite godis, sen ska jag titta på nån trevlig film, jag har ganska mycket att välja på, det lutar åt Bond eller Austin Powers.

Kanske skulle jag göra min bokrapport och maila den så min lärare inte blir ledsen på mig..? 

Av Madeleine - 19 november 2008 22:40

Burre! Sitter här i min säng och har nyss gjort klart min Reader's log. Känner mig väldigt dålig, jag ska nämligen vara klar med boken imorgon + log. Bleh!

 Idag snöade det. Det var mysigt, så länge det varade. Sen blev det blött. Jag hade gjort ett dåligt skoval. Inte så bra..


Suck, när jag öppnade rutan hade jag massor att skriva om, men det bara försvann. Imorgon blir det iaf sovmorgon, och sen ska jag och Pruttan sjunga!  Nu blir det snabbdusch!

Av Madeleine - 16 november 2008 16:22

Nu är jag arg! På tv.nu står det att tv6 ska sända Erik & Mackan nu, i tv-bilagan står det att det är Urban Legends. Dom visar Urban legends. Jag vill se Erik & Mackan, jag missade första halvan förra veckan. Fan ta dom som skriver fel! *morr*

Av Madeleine - 12 november 2008 19:11

Det var värst vad jag bloggar idag då. Det är ju så intressant oxå.. Ehe. .

Jag har iaf skrivit klart för stunden, tror nästan för dagen. Jag orkar inte mer nu. Får gå upp tidigt imorgon och färdigställa faktadelen, sen ska jag klura på om det är värt att lägga ner massa tid på perspektiv och skit. Det är svårt det.. Lämnar jag bara fakta blir det bara G, vilket jag iof är rätt nöjd med, men ändå! Bara jag är klar innan två, då måste jag åka in till stan. Måste plugga lite låttexter. Baah på det här! Men det blir nog kul. Optimist..


Av Madeleine - 12 november 2008 16:08

Shit vad dåligt presterat! Jag har suttit här sen typ klockan 12 minus lunchlagning och jag har bara skrivit en sida. Det känns ju jättebra när det ska omfatta typ 3-4 sidor. Bajs. Men nu ska jag ha paus med glass och onlinespel, eller Vänner. Sitter hela kvällen sen, fram till halv 8..

Av Madeleine - 12 november 2008 14:06

Lunchbreak! Ska bli nammi. Jag har faktisk skrivit litegrann på mitt arbete. Det som oroar mig är alla perspektiv sen, och att jag måste skicka det så att det kan kontrolleras ifall jag har skrivit av texten. Usch!


Fick brev från Son om sportlovsorkestern. Denna gång ska jag banne mig skicka in lappen i tid, så jag slipper hålla på och maila till Sonska och massa. 

Roliga stycken verkar det vara oxå, och många!

Av Madeleine - 12 november 2008 11:46

Sådär ja, nu har jag varit uppe i mer än en timme. Dags att ta tag i plugget. Har kollat igenom allt jag måste kolla på mina "stammis-sidor". Förberett mig med lite socker också.. Inte så bra.

Mamma och jag ska plugga tillsammans idag. Jag psykologi, hon taxi-körkort. Jadå. Sen ska jag göra skinksås utan skinka med bacon till lunch. Gottis.

Ovido - Quiz & Flashcards