Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Madeleine - 2 mars 2009 21:21

Idag har varit en bra dag; jag tog mig lite sovmorgon, sen övade jag (!) och så gick jag och hade matte. På engelskan fick vi göra dialoger, vår var fett bra! Alla bar på Eleonor :) På kören fick vi se vår familjekonsert från i höstas, det var lite kul.

Svenskan var en smärre katastastrof. Vår nya svensklärare och hans lärarkandidat är inte vana vid musikelever, verkligen inte. Ujuj, vilka frågetecken i pannan när Joel drog iväg med sina dim-ackord. Nej.. Försök inte med nånting du inte förstår dig på.


Mammi och jag körde pilates igen, det var trevligt - fast det ringde nån med dolt nummer precis när det skulle börja. Undrar vem det var...

Vi åkte och köpte godis efteråt, jag har prov i matteB i två timmar imorgon, behöver lite sockerkick.

Nu ska jag kika vidare på Two and a half men.


Edit: Det kanske var LenaOrkesterledare som ringde från Musikskolan, hon ville få tag på mig förut (i) Klurigt att ha dolt nummer på en kommunal musikskola.. 

Av Madeleine - 2 mars 2009 20:39

Ernst och Erna har namnsdag idag.


1836: Texas förklarar sig som en självständig republik. Republiken består till 29 december 1845 då Texas blir USA:s 28:e delstat.

 1992: TV4 börjar sända i det svenska analoga marknätet. Till en början når sändningarna 65% av tittarna.


Födda:

Pugh Rogefeldt, Jon Bon Jovi.


Avlidna:

Nej. 

Ovido - Quiz & Flashcards