Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Madeleine - 10 mars 2009 10:48

2005 fanns 1600 personer i Sverige med förnamnet Edla, varav 631 hade det som tilltalsnamn.


2005 fanns 992 personer i Sverige med förnamnet Ada, varav 560 hade det som tilltalsnamn.

Av Madeleine - 10 mars 2009 10:41

Edla och Ada har namnsdag idag (hur många heter det egentligen?)


1974: En japansk soldat påträffas på Lubang Island i Filippinerna; han tror att andra världskriget fortfarande pågår och väntar på att bli befriad av sina egna styrkor.  

 1987: Första avsnittet av såpoperan Varuhuset om det fiktiva varuhuset Öhmans visas på SVT.


Födda:

Curt Nicolin, Chuck Norris, Usama bin Ladin, Sharon Stone.


Avlidna:

Olle Adolphson.

Av Madeleine - 10 mars 2009 10:36

Jag har tråkigt, fruktansvärt tråkigt. Det är sökningar för 9:or som vill gå musik, så jag har massa lektioner inställda den här veckan. Det bullrar i magen och om 20 minuter ska jag tydligen gå och äta tillsammans med en massa 9:or, och Antåånh. Fisk.

Jag känner för att bara åka hem och sova, har varit jättetrött både igår och idag. Vi får se om det blir nån mentor, om inte kan jag åka hem 14.20 Det vore nicebajz. Sova, äta, plugga. Vilket roligt liv.


Jag längtar till torsdag, och söndag. Då får jag umgås med människor jag verkligen tycker om, och dessutom spela massa musik. Jag tycker om att spela musik. Vi ska spela Antåånh's arr på Highland Cathedral, jag har solo, det är bra. Fint. Puss.

Ovido - Quiz & Flashcards