Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Madeleine - 11 augusti 2009 21:00

Jag blev lite rädd/förvånad förut. Var på mitt rum och gjorde iordning mig och hade Michael Jackson på högsta volym. Sen hör jag någon som ropar, bakom all musik. Öppnar dörren och kollar, där står min morbror. Surprise! Mamma och pappa var borta och dom hade inte låst dörren och inte tagit med sig nån telefon. Ringde till lillasyster och ringde till grannen. Slutade att jag sprang över dit och där var dom. Knasbollar. Dom såg ut som frågetecken. Kul kul.

Tur att det var släktingar och inte tjuvar som bara knallade in i huset. Jag hade inte märkt nått iaf.

Av Madeleine - 11 augusti 2009 19:16

Tchad firar nationaldag och Susanna har namnsdag.


Födda:

Rune Andréasson, Johanna Westman.


Avlidna:

Agneta Bolme Börjefors.


Av Madeleine - 11 augusti 2009 07:30

Ack mina armar, mina vackara armar! Jag har precis smort in dom med aloe vera och får hoppas på att det inte blir några allför synliga ärr. Inatt när jag lödde vet jag inte riktigt vad som gick fel. Först råkade jag peta med lodet på vänsterarmen så det blev ett fint, rött streck. Sen gjorde jag antingen samma sak igen, på samma arm, eller så snuddade jag lite vid det skållhela röret jag precis lött klart. Sist, och värst, så sket det sig med ett rör - det blev hål i det, så jag skulle ta bort skelettet från ställningen och gå och slänga det. Självklart kyler jag inte röret innan, jag är ju arg, och så hamnar min högerarm på röret och stannar där en nanosekund för länge vilket nu resulterat i en fin blåsa samt några långa streck. Det är alltså blåsan jag hoppas ska läka ut ordentligt. Dessvärre är min tidigare relation till blåsor inte speciellt fin. Jag spräcker dom!

Ovido - Quiz & Flashcards