Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Madeleine - 16 augusti 2009 20:26

Brynolf firar namnsdag.


1896: Guld hittas för första gången i amerikanska Klondike.

2008: Jamaicanen Usain Bolt sätter nytt världsrekord på 100 meter med tiden 9 sekunder och 69 hundradelar under OS i Peking.

2009: Jamaicanen Usain Bolt sätter nytt världsrekord på 100 meter med tiden 9 sekunder och 58 hundradelar under årets friidrotts-VM i Tysklands huvudstad Berlin.


Födda:

Bill Evans, Diana Wynne Jones, Madonna, Steve Carell, Fredrik Wikingsson, Magnus Betnér.


Avlidna:

Elvis Presley, Idi Amin.



Av Madeleine - 16 augusti 2009 17:27

Sitter här med pappas nyinköpta mini-laptop. Mina händer känns enorma -.-

Har inte haft internet på några dagar nu, modemet led en tragisk död när det åskade och härjade i.. torsdags? (I don't know, jag sov). Pappa köpte en dongel idag men den ville inte samarbeta med min dator så därför sitter jag här. 


Annars då? 430 jävla blogginlägg att läsa! Ni blir min död.. 

Imorgon ska jag åka till stan och bli av med min MUS-oskuld. Det blir nog bra. Sen ska jag träffa Emma och sova hos henne, och på tisdag börjar skolan igen! Spännande värre, fast jag känner för att supa ner mig. Rejält. Ärligt talat.


Publicerar mina inlägg som jag skrivit offline imorgon. Inte så intressant kanske, men alla ska med. Höhö. Farväl.

Ovido - Quiz & Flashcards