Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Madeleine - 23 augusti 2009 21:05

Signe och Signhild firar namnsdag.


Födda:

River Phoenix.


Avlidna:

Lille Bror Söderlund.

Av Madeleine - 23 augusti 2009 18:33

I fredags under mentorn ringde dirigenten/ledaren/whatever från Musiksällskapet jag var lite stand-in i under våren. Svarade inte (vi pratade viktiga saker på mentorn) men lyssnade på hans inpratade meddelande. Han ville ha noterna jag fortfarande har och jag fick gärna ringa. Hela fredagen var fullspäckad med promenader och SON-prat och allt möjligt så självklart glömmer jag bort allt som har med ringa upp att göra. Tänkte dock direkt när jag fick meddelandet att jag kan ju ge noterna till Agnes som spelar med dem, och bor nära.

När mor och far kom hem från affären förut berättade dom att dom hade träffa Lena (ledare SMK,tillika medlem i Musiksällskapet) och hon sa att dom hade blivit arga (inte hon) för dom behövde noterna igår på en konsert. Direkt blir jag skitlacksne! Jag menar, om det var så jävla viktigt så kanske man ska tänka på att välja vilken tid man ringer på, och alltså inte under skoltid, och dessutom kanske man ska försöka igen senare på eftermiddagen/kvällen. Nej, det är inte okej. Han nämnde inte ens att det var konsert på lördagen, då hade det blivit lite högre prioritet kan jag säga.


Oj, jag är lite aggressiv just nu, men det får ni ta.

VM

Av Madeleine - 23 augusti 2009 16:59

Tankar om friidrottstävlingar: Kul- och diskuskastare är stooora, många kvinnliga tävlanden har väldigt konstiga färgkombinationer i håret, maraton måste vara förjäääävla tråkigt att springa, norska spjutkastare är grymt snygga och på Jamaica finns tydligen inga fortskaffningsmedel.

Av Madeleine - 23 augusti 2009 13:13

Friidrotts-VM och damernas maraton står på, vet inte riktigt varför jag inte byter kanal.. Haha..

Är lite trött, på allt och alla. Jag vill inte bo här. Jag vill bestämma själv när jag är ensam och när det är folk omkring mig. Igår blev jag jätteirriterad när familjen kom hem från stan. Jag blir jätteirriterad på allt ljud som förs. Blö! 


Jag längtar till min lön.

Ovido - Quiz & Flashcards