Alla inlägg den 9 december 2008

Av Madeleine - 9 december 2008 22:08

Går det bra eller går det bra? Fett dåligt skulle jag säga.. Vill bara lägga ner huvudet på tangentbordet och sova tills jag vaknar. Jag orkar seriöst inte med det här! Shakespeareuppgiften kan ju ta sig nånstans, och inte kan jag skylla på dålig planering och ont om tid, snarare lathet. Bah! Det kluriga är ju när jag ska skriva klart det om jag inte gör det nu, imorrn kväll hinner jag inte så jag kan inte ha det klart till engelskan på torsdag. Om jag inte barikerar mig i datasalen innan Impen och innan konserten..? Det kan gå.. Hoppas bara man kan få läraren att gå med på't, hoppas hon inte går efter ordningen på pappret där vi skrev upp oss för då.. Nått som gör det hela ännu jobbigare är att det är ett grupparbete som skall redovisas för klassen. Hrmpf..

Till råga på allt är jag törstig oxå, jättetörstig.

Av Madeleine - 9 december 2008 18:35

Hu! Nu är det kallt igen, igår var det plusgrader. Jag kände mig en aning kall när jag rusade till grannen för att låna mig en tomteluva. Jag kan inte gå omkring utan en sådan när det är jul, och min har blivit "stulen" och jag har inte hittat nån bra i affärerna än.

Idag dansade vi streetdance på idrotten = mucho roligt. Dock inte för mina muskler som fick träna igår.. 

Gemu i fyra timmar, det vore väl nått? Usch och fy! Fast vi hade julfika så det gjorde inte såå mycket. Årets första julmust blev drucken. Dessvärre föråt jag mig på pepparkakor så jag orkade inte äta min matlåda, fast sen blev jag alldeles illamående av allt sött så jag åtåtåt innan mentorn'.


Imorgon nalkas det julkonsert i Immanuelskyrkan klockan 19.00, fritt inträde! Det ska bli roligt, och vi ska gå luciatåg oxå. Det är mys!


Nu blir det julkalender, sen duschen och engelskahelvetet. 

Ovido - Quiz & Flashcards