Alla inlägg under mars 2009

:(

Av Madeleine - 22 mars 2009 22:02

Jag läste nyss i ettornas skvallerblogg att min etta ska sluta till sommaren. Jag blir lessen i ögan :(

Av Madeleine - 22 mars 2009 20:58

"Det är skrämmande att ryssarna tar nån som Henrik Dorsin på allvar..."

                                                  
                Annika Andersson


Av Madeleine - 22 mars 2009 20:22

Jag har stått och tittat i gamla fotoalbum från mor och fars ungdom och jag har kommit fram till att mamma var en riktig pudding och pappa var en gulleplutt.

Jag gillar att titta i fotoalbum och på gamla bilder, speciellt bilder som jag kan relatera till. Snart kommer jag väl dra ut lådan i tv-möbeln och titta igenom alla miljoner bilder från 1990-96. 

Jag kan erkänna att jag har en plan.


Med så många kort och fotografier, varför sitter så få uppe på väggen? Det är dåligt, jag ska tjata på mamma om fotoramar. Vi har en vägg som är perfekt och som måste fyllas med nånting. När jag flyttar hemifrån ska jag ha foton överallt, på alla som förtjänar det. Ja.

Av Madeleine - 22 mars 2009 15:37

Hade marschrep idag på morgonen, det var trevlans (bara för att jag är så bra). Tyvärr var vi inte så många där så det blev inte så bra led. Jag fick skrika en massa (jag är rik-karl), speciellt på en liten tjej. När jag förklarade saker för henne verkade det som att det jag sa gick in genom ena örat och ut genom det andra. Lite konstig är hon.. 


Och snöar gördet oxå! Helvete! Jag vill ha våååår! 

Av Madeleine - 22 mars 2009 12:29

Igår åt jag tårta till frukost, det var mega. Det blev tårta till nattamacka med, föresten. Intressant.


Jag var på bio igår, Kenny Begins. Lite smygpremiär sådär, I like. Filmen var fett bra, Ämmäh och jag kommer dra scener ur den hur länge som helst. Dessvärre måste vi gömma oss för Antåån när vi gör det, han har inte sett den än, hihi. 

Tyvärr satt ett killgäng bakom oss och pratade mer eller mindre högljutt nästan hela tiden. Påpekade när vi skrattade oxå, tydligen var inte det roligt det vi skrattade åt. Puckon.. Fett värt att se den iaf.

Av Madeleine - 22 mars 2009 12:24

Idag fyller Alexandra 18 år, grattis!

Det är Internationella vattendagen och Kenneth och Kents namnsdag.


1895: Bröderna Lumière anordnar den första allmänna visningen av rörliga bilder.

 1963: Beatles debutalbum Please Please Me släpps.

1996: Ny femtiolapp med Jenny Lind som motiv.


Födda:

Stephen Sondheim, Andrew Lloyd Webber, Lena Olin, Andreas Johnson, Reese Witherspoon. 


Avlidna:

William Hannah.

Av Madeleine - 21 mars 2009 12:19

Namibias nationaldag samt Bengts namnsdag. Min gamla musiklärare heter Bengt, han är fett bra!


Födda:

Modest Musorgskij, Kenny Bräck, Ronaldinho.


Avlidna:

Pocahontas.


18

Av Madeleine - 20 mars 2009 22:48

It's your birthday - yeah!

Ovido - Quiz & Flashcards