Alla inlägg under mars 2009

Av Madeleine - 20 mars 2009 22:40

Vårdagjämning samt Kim och Joakims namnsdag. Även tunisiens nationaldag.


1600: avrättningen Linköpings blodbad utförs.

1898: Nils Holgerssons resa börjar enligt Selma Lagerlöfs bok (fiktiv händelse).

1915: Albert Einstein publicerar sin relativitetsteori.

2003: Irakkriget startar med att amerikanska flygstridskrafter angriper mål i Irak (20 mars enligt Mellanöstern-tid, 19 mars enligt amerikansk tid).


Födda:

Henrik Ibsen, Bosse Parnevik, Kim Anderzon, Joakim Thåström, Katarina Sandström, Chester Bennington, Fernando Torres.


Avlidna:

Sir Isaac Newton, Conor Clapton. 



Av Madeleine - 19 mars 2009 22:27

Gud vad tråkigt det är att blogga just nu. Har verkligen ingenting att skriva om känns det som. Debatt står på i bakgrunden och fifan vad jag tycker illa om Janne Josefson. Dum gubbe.


Annars så är det en bra dag imorgon, förhoppningsvis.. Lilla födelsedagen. 13:06 äro jag väldigt lite 17. Det blir godaste tårtan men svåraste namnet och förhoppningsvis en massa pengar. 


På lördag ska jag och Ämmäh gå på bio - Kenny Begins. Uj vad vi har längtat efter den filmen, kan jag säga. Trevligt, trevligt.


Stackars människa i Debatt-panelen, hon har viftat med handen hur länge som helst. Stackarn.

Av Madeleine - 19 mars 2009 15:32

Idag har Josef och Josefina namnsdag.


1915: Dvärgplaneten Pluto fotograferas för första gången.

2004: DC3:an, känd från Catalinaaffären, bärgas efter 52 år i vattnet. Barn och släktingar till de omkomna besättningsmännen närvarar vid bärgningsplatsen.


Födda:

David Livingstone, Glenn Close, Robert Aschberg, Bruce Willis, Magnus Hedman.


Avlidna:

Nej.

Av Madeleine - 18 mars 2009 15:30

Edvard och Edmund har namnsdag.


Födda:

Ingemar Stenmark, Queen Latifah.


Avlidna:

Natascha Richardson. 

Av Madeleine - 17 mars 2009 15:26

Saint Patrick's Day (Irlands nationaldag) och namnsdag för Gertrud.


Födda:

Nat King Cole, Sissela Kyle, Alexander Bard, Rasmus Elm.


Avlidna:

Näpp.

Av Madeleine - 16 mars 2009 22:27

Jag har 4 prenumeranter på denna blogg, säger bloggkoll (screw bloglovin') och jag är klat hest. Jag vet två stycken, vilka är ni andra två?  Nyfiken som sjutton! :D

Av Madeleine - 16 mars 2009 11:11

(Nu kände jag för att skriva iaf, även fast jag var så tvär. Så är det.. )

Mer händelserik än vanligt, melodifestival-final och övningsdag. Angående melodifestivalen har jag väl inte så mycket att tillägga till alla andra miljontals blogginlägg om just detta fenomen. Men jag tycker nog på sätt och vis att rätt låt vann, även om det inte var min favorit (EMD <3). Jag tror det kommer gå bra i Europa, lite annorlunda sådär.
Huvudsaken är att inte Caroline af Ugglas vann, hur fan skulle det ha gått för den? Och på engelska, eller? Nej, usch..


Igår bättrade jag på tinnitusen litegrann (note to myself: köp öronproppar!), men det var roligt ändå. Jag är fett bra. The End.


Idag är jag "sjuk" och hemma från skolan. Jag orkade inte gå upp och jag inbillade mig själv att jag hade huvudvärk. Bra. Jättebra. Jag har påbörjat den omöjliga uppgiften att städa mitt rum, Ämmähprutt kommer hit imorgon och ska sova över, studiedagar till ära, och det känns som att golvet måste rensas så att luftmadrassen får plats. Ehrm..


Imorgon börjar även teorin så det blir häng med Antååh på körskolan. Känns lite småläskigt, lite vuxet. Körkort lixom. Hoppas allt går in direkt så att det inte blir en lång, utdragen sörja. Inte kul..


Men det roligaste denna vecka måste ju ändå vara på fredag, då är det ett stycke bloggerska som fyller 18 och det ska firas i dagarna sju. Eller inte, men nästan. Hoppas jag får bra saker, dyra saker - hehe.

Ämmäh vi måste börja planera tattoo och grejer, du! :) Jag längtar och vill fylla min hud med vacker konst. För det här måste jag nog ta tag i min budget litegrann.. Blir nog enklare när jag fyllt, då kommer penningarna direkt till mig - fett bra! Ett tatueringskonto och ett glasskonto får det bli. 


Av Madeleine - 16 mars 2009 10:26

Jag har inte skrivit nått vettigt på länge (aldrig?). Jag orkar inte.. Jag känner inte för att skriva. Jag återkommer..

Ovido - Quiz & Flashcards