Alla inlägg under mars 2009

Av Madeleine - 7 mars 2009 13:14

Dagens namnsdagsbarn är Camilla.


1785: Sverige tar den västindiska kolonin Saint Barthélemy i besittning efter att kung Gustav III har köpt ön från Frankrike året innan.

 1982: Fransmannen Jean-Paul Pierrat är snabbast i Vasaloppet men diskvalificeras för skidbyte. Lars Frykberg som är tvåa i mål döms som segrare.


Födda:

Jesper Parnevik, Andreas Wilson.


Avlidna:

Aristoteles.

Av Madeleine - 7 mars 2009 00:32

Jag har gjort mig en önskelista på hm.com. Allt som allt blev det 6007:- och det känns ju lagom bra, jag har ju dom pengarna menar jag. Får nog allt ta och sålla bort lite onödigt krafs, typ handdukar och dukar och sånt.. Eh.. Men med en nalkande födelsedag kan man nog få iväg en liten order iaf, det är ju trevligt.

Av Madeleine - 6 mars 2009 20:43

Ghanas nationaldag och Ebba och Ebbe har namnsdag.


Födda:

Michelangelo, Agnes Carlsson.


Avlidna:

Nä.

Av Madeleine - 5 mars 2009 19:58

Imorgon har jag två lektioner, 9-11, det blir nice. Har iof samhällsprov, och jag kan inte hitta pappret med frågorna på, så det känns ju lite bra.. Men jag får plöja boken några gånger sen får det gå som det går.


Nu tappade jag helt vad jag skulle skriva om, lite synd för läsaren kanske.. Jag återkommer om jag kommer på vad det var :P


Av Madeleine - 5 mars 2009 19:47

Tora och Tove har namnsdag.


Födda:

Lotta Engberg, Sanna Bråding.


Avlidna:

Näh..

Av Madeleine - 4 mars 2009 19:39

Imorse ville jag inte gå ur sängen, den var så varm och skön. Det var nästan som att den höll fast mig. Tillslut intalade jag mig dock att jag var tvungen att gå upp, annars hade den viktiga engelsk-uppgiften gått åt helvete. Duktigt av mig!


 Idag var Sofie och John (som gick ut 3:an förra året) och spelade för oss, och pratade lite om sina skolor. Det var trevligt, helt klart den bästa presentationen hitills!

Sen var det ensembleuppspel, och vi var faktiskt ganska bra. Det gick inte dåligt iaf.


Jag fick åka bil hem idag, för mor min hade övningskört i staden. Det var skönt att komma hem snabbt. Och min mamma säger så roliga saker ibland, jag har kommit fram till att hon är en bra mamma, bättre än genomsnittet (vad nu det innebär..).

 Iaf väl hemma tänkte jag att jag skulle plugga samhäll, men jag kan inte hitta häftet nånstans och det är så jobbigt att plöja igenom all onödig text i boken. Det får bli storstädning i skåpet och rummet, får hoppas på det bästa.


Jag känner väldigt starkt för att gå och lägga mig nu, får man det? Jag har ju megasovmorgon imorgon så jag skulle kunna vara vaken ganska länge till, men är så förbaskat trött! Kanske blir en film i sängen eller nått. Adieu 



Av Madeleine - 4 mars 2009 18:05

Adrian och Adriana har namnsdag.


1877: Emile Berliner uppfinner mikrofonen.

1966: John Lennon säger "Vi (The Beatles) är större än Jesus".

2004: En enhetschef vid Migrationsverket i södra Sverige, kallar sin personal till tårtkalas efter att en ensamstående mamma och hennes tre sjuka barn har avvisats från Sverige.


Födda:

Antonio Vivaldi.


Avlidna:

Nejdu.

Av Madeleine - 3 mars 2009 20:36

Antååhn, denna länk är till dig!

http://en.wikipedia.org/wiki/Drumming_(Reich)


Jag blev fruktansvärt fascinerad, speciellt av den tredje delen - helt förståeligt. Svårt, ack så svårt, men det skulle vara grymt. Tycker jag iaf..

Ovido - Quiz & Flashcards